Forever Young...

Sitter och är lite grinig på jobbet (wille läs inte det här du blir bara arg på mig;) för att dom aldrig kan ge mig och älsklingen en enda dag ledigt tillsammans! ska det vara så svårt? ja tydligen, jag vet. men endå!!!

Tack Tilliam för dagarna i göteborg, 3 dagar när jag absolut inte gjorde nånting utan bara vilade ut mig. helt och hållet. och tack bogg också.
sen två lediga dagar till, en som bestod av bussresan hem och en till (idag) bara slappa slappa slappa! (utgång lördag kväll och ridtur med cicci, som också räknas som att slappa eftersom jag älskar det över mycket annat) men där kom jobbet in i bilden igen, för dte första som händer när man landar på hemmaplan är att jobbet ringer. men snälla. får man aldrig vara ledig? (nu lät det där gnälligt, men jag GAV bort mina tider + att det var min lediga helg lör sön, så kan man då inte bara få vara värd att vara ledig?!)

Samtidigt sitter jag och funderar över musik. vad vore människan utan musik? bli döv? det skulle jag aldrig aldrig klara av! Man har ju musiken i allt. jag i alla fall. speciellt när man känner sig ensam. eller arg. eller lycklig. eller sådär jätteglad så man inte vet vart man ska ta vägen?! konstigt är dock att man lyssnar på glada låtar när man är glad, men depplåtar när man är nere?... i alla fall till den graden då man kommer på att självömkan inte kommer leda situationen någevart och man tar tag i sitt liv och drar på en riktig pop-up låt! Är det inte konstigt? Jag vore ingenting utan musiken. Känslorna skulle inte ens uttryckas på samma sätt som dom gör.

Nu ska jag gå och äta lite för att sen sova, öppning imorgon. usch, halv fem igen. som om en o en halv vecka inte räckte. gjorde att jag varje morgon i gbg vaknade senast 7.. kul!


Till min Tilliam, kom hem från Alperna söt, saknar dig så kag kunde gå sönder!! 
det bästa är att jag dock vet att jag får dig tillbaka. snart.

I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While youre far away dreaming
I could spend my life in this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
Every moment spent with you is a moment I treasure
/.../
Lying close to you feeling your heart beating
And Im wondering what youre dreaming
Wondering if its me youre seeing
Then I kiss your eyes
And thank God were together
I just want to stay with you in this moment forever
Forever and ever

Wish I'd had written a masterpiece like this. då hade den varit för dig älskling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback