krångel, krångel, krångel

Vet du en sak? ALLT i denna värld handlar om pengar. det känns så ibland iaf.

*Imorse ringde jag till Mälarsjukhuset för att jag fått hem en kopia på min journal från 2005 på vänster handled. Fick en skickad till mora lasarett när jag bodde där- gratis, för att jag själv lite fint skrev lasarettets adress istället för min. allt var frid och fröjd, utom att jag inte fick veta att dessa papper kommit fram förräns idag.

därav hade jag alltså skickat efter nya kopior, frågat om det kostar nåt, fått svaret- nej och därför skrivit min adress. 105,50 fick jag betala.?! för det är ju nästan gratis? ringde upp och var arg för att jag tycker de vart otydliga eftersom jag frågat exakt vilket som kostar och inte men fick bara svaret att nu var det såhär. (okej, han i telefon var jättetrevlig, men jag är ändå sur på hela systemet)

hade jag bara beställt denna kopia i Uppsala Akademiskas "namn" hade de kommit till röntegavdelningen där och jag kunde hämtat ut dom. gratis, ja! men säg det då... det som visade sig inte kosta (nr 2) var blanketten man får hem som styrker vilka papper det är jag vill ha hem..? klart den inte kostar, eller? eller jo, 5,50 eller vad ett frimärke nu kostar. dom var gratis-upp till tio ex. för tio ex vill man ju ha?


*ringde nyss tandläkaren för att jag fått ont sedan jag lagade en tand. inte ilningar som är normalt, utan ont som i när jag äter hårda saker, knäckebröd, äpple mm. dessutom är det nån vass bit mellan tänderna då tandtråden går av jämt. jag säger att jag vill  ha en tid att fixa detta snarast, men undrar över att inte ska jag behöva betala för det? det är ju deras "fel" att jag fått ont. hon i telefon vill inte lova att det är gratis, det beror på vad dom måste göra. det är ju inte jag som gjort nåt, utan fått problemet av deras arbete vilket för mig är en självklarhet att fixningen ingår i dom där 1200 jag betalat?
eller är jag även här helt ute och cyklar? fick en kort tid på torsdag hur som helst, där de ska slipa bort den där vassa biten och "kolla om det är nt som ska åtgärdas och om det sa kosta" ja hej du. då får de fortsätta vara ont. funderar på att tvinga wille att bli tandläkare. inte gratis precis!

nu måste jag fortsätta plugga, skönt med endokrinologin och de andra ämnena vi har med duracellkaninen , då tentafrågorna plockas ur de frågor vi har skrivit på förelänsningarna! det gillar vi!!

och nu vart texten kursiv av nån anledning som inte går att ta bort.... hej på er!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch, vilket krångel... Du får upplysa oss om hur det går. Vad är det som har hänt med handen?



Angående den blinde mannen var det inte alls så allvarligt. Jag bad om ursäkt och han mumlade något till svar. Så skratta du om du vill! Hade ju varit värre om han ramlat omkull...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback