A sky to talk about

Jag blir så frustrerad, på a-kassor hit och dit, arbetsförmedlingen, facket, pengar som ska överallt och alla mail som aldrig besvaras. För att reda ut detta, jag har ett halvt A-4 med saker som ska göras. och jag är väl ingen direkt to-do-listeperson.. eller borde vara för att minnas allt men. såhär är det i allafall, jag har mailat ca 100 mail och fått 98 svar, som jag inte förstår, (för de som svarar är robotar som kopierar lagbokstexter) och 2 svar har väl inte ens kommit.
Jag vill bara veta får jag stämpla upp mina jädrans timmar? men för att ta reda på detta så verkar inte mail o telefonsamtal räcka, nej jag måste gå med i en a-kassa o hoppas. usch. dessutom måste jag vänta en månad för man måste jobba 17h per vecka i  5 veckor o detta gjorde inte jag denna månad ju.
blir tokig.

dessutom samlar jag vuxenpoäng genom högskoleprov (dock bara testet, satsar på o komma in ändå o på så vis spara de där värdefulla 350 kronorna.)
och jag vill ha barn. tur jag är på dagis och leker av mig, så jag inte behöver ordna detta direkt.
dessutom ligger min hund hos mig, (jag har datorn i knät och han sover på den så alla knappar trycks ner hela tiden.)

Hursomhelst måste jag samla lite barnpoäng för att inte bli alldeles för vuxen.Så vi lyssnade på Mora Träsk på dagis igår och idag, och var på tigerjakt och i häxskogen osåvidare. :). förrsten, kommer Mora Träsk från mora? (ni som bor här bör väl veta..) det var btw även det första bandet jag såg live som liten.. ;)

Igår var jag på willes innebandyträning. faktiskt roligt, de spelade två 3mannalag med en målvakt. så många är dom där när det är hockey på andra sidan stan.

Snart är det vasaloppet också. verkar vara ett väldans ståhej, ska bli spännande, tror inte ens jag sett det på tv mer än ett par minuter nån gång.. flyttar även om en vecka o 2 dagar, så egentligen borde jag väl packa istället för o sitta här. har inte kommit nåvart alls än...

Så om ett par veckor blir det ett hejdundrande inflyttningskalas för alla som vill komma. men kom ihåg att jag även fyllt 20 precis...! (en vink?)

Ja ja, so long, nu ska jag in o kolla mitt konto, hörde nåt om sponsring i dessa dåliga tider!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

åh jag skulle verkligen vilja komma upp och fira inflyttning och din födelsedag, får se om jag har pengar och kan få lite ledigt. Isåfall kommer jag:D Puss puss gumman! Miss you <3

2009-02-19 @ 09:35:20
Postat av: Anonym

svar till madde:

ja det måste du, kan inte fira utan dig ju, vi löser det på något vis!

2009-02-19 @ 17:47:23
Postat av: Cecilia

jag drömde att du var gravid..:S

hur som helst måste jag komma upp och fira både lägenheten och dig. känns som en evighet sen vi sågs, när var det?

Postat av: Josefin

Ja, alltså, jag tycker också den borde vara kontrollerad iaf. Men det kanske är mycket skit i den..

2009-02-24 @ 00:22:48
URL: http://jb89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback