"Halvklart till mulet och regn"

Ibland undrar man över väderleksrapporterna, vi diskuterade det där fram o tillbaka idag på jobbet. en sorts gardering för att ha rätt oavsett? :)

Idag skulle jag gå med malte till willes familj innan jobbet, kom dit o ingen är hemma... har hänt emn gång förut, så jag tänkte att idag ska jag vara envisare, då hörde de mig bara inte. så jag knackar i ca fem minuter, inget svar. märker att garaget är öppet o går genom o runt på baksidan, ingen där heller, inte som syns i fönstret heller. (ja jag kände mig som en inbrottsyjuv som smög runt!) :) så jag knatar över till grannen, tänker att de kanske kan ha malte en stund, eller om de vet var nån är.. men ingen hemma där heller...
går tillbaka o knackar lite till.. inget svar. har självklart ingen telefon heller, så kan varken ringa eller kolla klockan. så jag bestämmer mig för o fortsätta till jobbet med hunden. väl framme kommer jag på att både jag o wille cyklat så har ingen bil o sätta honom i och regnet öser ner... provar bakgården på jobbet men den är låst (för en gång skull) så jag hittar ingen annan utväg än o gå över till djurmagazinet och be dom passa min dyblöta, kalla lilla vovve medan jag går in o pratar med wille. som tur är är hon jätte hjälpsam så det är inget problem... kommer tillbaka med wille som ringer sin pappa (som är o köper mjölk...) sen vet jag inte om han gick upp med malte eller om de kom o hämta honom, men allt slutade iaf med att vovven kom in i värmen! och med nyklippta klor dessutom då hon på DM erbjöd sig o klippa dom också.. :) service det!

nu kom jag just in och har egentligen massor o göra... packa inför imorgon, kolla vad de har för hundklubbar i uppsala, kanske fortsätta söka bostad och Amstaff, om det ska bli en till valp i sommar:). men här fastnar man som vanligt.fick iaf låna Audin imorgon så jag inte behöver åka vår lilla Micran till s-näs. rikitigt snäll:) den är inte så snabb eller trafiksäker på längre sträckor, annars inget ont om den:).

får åka o säga hejs till maltmo imorgon också, för när jag skulle hämta han nyss så var han inte där... haha, vilken story. först ingen som vill ha han sen får jag inte hem han;). han ville tydligen sova där, så jag ska ge han en kram imorgon bitti:).

o inte var det knäppa slut där, igår på jobbet fick jag en liten påse av chefen.. i sammet. rickard sa att det troligen var en nyckel, eftersom vi bara fått kort till kassorna. men nu blev jag nyfiken (när jag skulle slänga byxorna i tvätten) o kollade. och det var en rosa nyckelring i form av ett hjärta. utan nyckel... :)
och nu är jag ju på semester i en vecka, o kan inte fråga om den där. får bli sen.
ännu en "du ställer alltid upp"-present, som chokladasken förra månaden? :)

well well, nu till lite nytta! vi hörs!! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback