Hemma en vecka!

SItter o lyssnar på "the capital beat" förband till reel big förra året. skön musik:) (myspace.com/thecapitalbeat)
tänkte berätta om min senaste tid

Har haft en av de roligaste veckorna i mitt liv, igen!
Åkte hem i fredags morse (5e), med halv sju tåget. Hade sagt till cicci att jag skulle komma till etuna fem över 12 så vi hade bestämt att hennes pappa skulle möta upp mig vid tåget så jag slapp vänta till ett på vidare mot snäs... väl där, klev jag av tåget och började fundera.. ringde ciccis mamma och frågade vad jag egentligen sagt för tid. Hon svarade att jag skulle vara där fem över 12, o tommy skulle komma.. ja, då kom jag på att jag vart helt ute o cyklat, klockan var fem över tio ju!! satt kvar med andra ord, för då hade jag inte alls bråttom till ciccis student efterson jag skulle vara framme halv tolv i snäs o inte halv 2... :)
väl hemma, åkte jag o julia ner för o köpa det sista o sen bar det av till Campus, (nya thomasgymnasiet). Iskallt var det tyvärr... kikade på uthängningen från fönstret, gick paraden genom stan o kikade då de åkte flak. en traditionell strängnässtudent alltså. på kvällen blev det utgång, lite folk o inte superkul så vi gick hem vid ett..
lördagen åkte cicci till öland, så jag åkte vidare till em, eftersom mina föräldrar flyttat så jag var hemlös:).
vi fyllde lördagen o söndagen med promenader, fika, film, minigolf o mat. riktigt trevligt:).
Måndagen bakade vi, sen kom anna o hämta mig. på kvällen gav vi oss av till frans o krillan med johanna o em också och satt mest o pratade o fikade det som jag o em bakat..
Tisdagen bjöd på en träff med ida o sara, mat på george o te efter. sen fika på grassagården;). knata runt o flumma o tog kort o slutade på bibblan o vänta på att klockan skulle bli halv sex. sara skulle köra o ida jobba. så jag gick ut till krillan o frans o följde med dom o grannen till golfbanan o sen hem o laga mat, tills anna kom senare på kvällen.. då spelade vi "Little big planet". Hysteriskt kul. inte skrattat så mycket på länge !:)
Onsdag blev sthlm med madde, köpte bla en ny klänning o tröja. riktigt mysig dag:) åkte tåg hem, o skulle till etuna, så hoppade av i snäs, hämtade mina grejer i bilen madde hade, sen tog jag nästa tåg (en kvart senare) vidare mot etuna. onödigt? ja. slöseri på pengar? ja. ,men vad skulle jag gjort:).
jenny mötte upp mig i etuna o vi åkte hem till henne åt mat o kika på "pride and prejudice" (som ingen verkar veta vad det är!? är detta ett konstigt beteende för 86or just? verkar så...)
Torsdag träffa jag emil för en fika och prata gamla minnen. riktigt kul:).. han är btw med som statist i LA Ink! får se om han dyker upp i säsongen.. :) sen tillbaka till jenny, titta på de sista timmarna P&P (5½ timme lång film...) o sen tåget mot mora igen.. hur lyckade vecka som helst!!!
När jag kom hem hade jag en hund som protesterade mot min långa vecka genom att direkt lägga sig på min väska... "du ska ingenstans" (han har lärt sig att när man packar en väska betyder det åka bort.)

Nu har jag jobbat 3 dagar, vart på hundkurs, (spår i skogen) o sökt om högskola så det blir väl uppsala till hösten...
imorgon är det dagisjobb, o avslutning på hundkursen..
nu ska jag väcka sötnos som tagit en powernap. see you!

hur mycket regn finns det? regnat oavbrutet i 2 dygn nu... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback