All by myself

Ja, det lutar åt bilen hem på söndag. min mamma gillade inte idén, hon är så rädd om mig. min pappa frågade mest om bilen var säker för det. Själv gillar jag inte heller idén så mycket, men sparar jag 200 och det slipper ta 10 timmar så är det kanske det bästa.

Köpte tavlor idag till vardagsrummet. riktigt snygga! fast kunde lika gärna bett Kjellsson måla, kom jag på nyss, dom lurade ju mig i lördags att det var han som målat tavlorna hemma hos honom! Där det sprack var att det stod -93 på en av dom. annars kunde det vart sant;)

Kom nyss hem, efter en läskig promenad. Gillar verkligen inte gå själv "genom" skogen, alltså den cykelväg som går hit upp, i mörkret. Tänker bara på allt som händer där ute.. Hade ju visserligen malte med mig, men vet inte om han är till så stor tröst. Undrar hur han skulle reagera om nån hoppade på mig.
Ja ja kom iaf hem säkert, fastän hunden måste undrat vad vi utförde för powerwalk (att man inte ens ska känna sig trygg när man är ute själv på kvällen).
Gick in i badrummet, borstade tänderna o allt det som hör kvällen till, gick ut ur badrummet. Var det inte väldigt kallt? Drog om benen? Så jag gick ut i vardagsrummet, tänkte att vi nog glömde fönstret öppet innan vi åkte. men nej, där står dörren på vid gavel. Detta är mycket läskigt för jag mindes inte att den var öppen när vi gick. rent teoretiskt måste den ju blivit glömd, men ändå! så jag tände lampor i alla rum för o försäkra mig om att jag var ensam. Tror jag är det. Tur vi iaf bor på andra våningen, o inte första planet. Men om jag skriker så kom o rädda mig. detta resulterade i att jag tog med mig datorn in i sovrummet istället för o sitta i soffan där jag brukar sitta. som sagt, rädda mig om jag behöver det:).

Vart hade jag varit då? jo, jag har inventerat i 4 timmar på Ica Maxi åt Morkarlby. Snällt va? Räknat ca 300 muggar, 300 servetter, 800 fjädrar, leksaksbollar och mycket mer. Givande kväll? Nja, men wille slipper betala 500 kr till klubben, jag får bensinen hem betald och jag var snäll och hjälpte till, dagens goda gärning. Fast inte får man följa med på kryssning för det. :)

Nu ska jag läsa vidare i "När jag hör din röst". En av världens bästa bokserier! Vi hörs!! Pussohej

förresten, jag måste vara ganska rolig att lyssna på i sömnen, det handlar om allt mellan himmel och jord. Popcorn-koppar, vad man ska/inte ska göra i sommar osv osv. Nu senast var det tydligen om nån som inte var speciellt snygg och sen skrattade jag gott.! well well:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback