slutet på följetången "de fem F:en"

Då har jag fått reda på vad Nyckelhålsmärkt har med detta att göra. Det var ju som ni vet, Fisk, Frukt&grönt, Flytande margarin, Fullkorn och Nyckelhålsmärkt. Nyckelhålsmärkt står för Figur. smart va? inte för det var relevant för dagens tenta att veta ordet figur (den andra på en vecka) men jag hade ju funderat över detta, så igår klarnade det på sista föreläsningen! =)

andra saker man kan tänka på:
*varför är inte norska kvinnor överviktiga i samma´grad (nästan inte alls) som svenska kvinnor? Jo, de jagar alexander ryback, så de håller sig smala.
*vad är matprogram och kokbäcker med ett samlingsnamn?  jo, matporr.
*en person med lågt BMI är smal, hur vet man det? jo, har man femton i bmi så framtår till o med michael jackson som tjock.

bara ett par exempel som evalena-föreläsaren tog upp. flumtant! =)=)

nu är det helg, vilken bjuder på bad i gustafsvik, ringa pappa o gratta på fars dag (får väl äta tårta själv här hemma då...) en sväng på ikea, inflyttningsfest hos cicci-söt och fika på stan nu alldeles strax!

på återseende!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken flummig föreläsare!



Men det vore väl kul om vi kunde hitta på nått alla tjejer mellan jul och nyår, bara umgås lite?! Jag kommer va sjukt upptagen eftersom jag har tenta direkt efter lovet och kommer vara försjunken i mina böcker men en dag kan jag nog allt offra!!!

Postat av: Anna

snabbmat i norge kostar skjortan plus att dom har høgre moms på godis så man køper inte lika mycke skit som i sverige.

en meny på donken kostar minst 90norska och en pizza kostar runt 150norska och då ær de billigaste pizzorna inte dom med typ oxfile på utan vanlig med ost o skinka typ

2009-11-07 @ 08:57:01
URL: http://anna0qeso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback