Cicci är galen!

... Hon har Memma i kylen. Memma kan vara något av, om inte det, läskigaste jag nånsin ätit. och då vill jag tala om att jag
äter nästan allt. Hos mammas faster i Finland fick man memma ibland (eller ofta) och jag kan inte förstå mig på det.
det ser ut som chokladpudding, har konsistens som mannagrynsgröt, men smakar? ja, vad smakar det egentligen?
jag minns inte. men jag har aldrig egentligen tyckt om det. det är det och oliver och vitlök i för stora mängder typ.
för jag är inte kräsen.

en annan sak om cicci är att hon ska skriva en bok som ska heta "giraffer i kökslådan" och det får mig att tänka på
vår bok vi skrev i sexan tror jag det var, som vi sen läste för dagisbarnen. den handlade om giraffen einar? edvard? nåt
sånt. som blev kär i zebran berta efter att berta höll på o bli gryta i en grotta. bådas skildringar om den dagen, ur
varsin synvinkel. fantasin är det inget fel på. det var jag madde jenny och nån mer..

en tredje sak om cicci är att vi ska ses på fredag, tror vi. vi hoppas på det.
för på torsdag är min tid på onkologen slut. det är tråkigt. roligt är dock när, som idag, patienter kommer tillbaka , som
åkte och var jätte-risiga och man trodde det var slut, och idag är lika pigga som de då var slitna, och går och skrattar
och allt som hör en människa till! det värmer!

reklamen om att skänka pengar är hemsk, den med barnet som får smutsvatten i nappflaskan. för det är verkligheten.
i ett annat land, långt borta. sånt där som man glömmer i sin vardag här där vi har det bra. och att 80% av
barncancerfallen faktiskt sker i u-länder och inte hos oss, bara att där botas endast 5-10%...

usch och fy, vad världen ser ut. men när jag är klar som ssk ska jag göra skillnad. jag har börjat redan nu, skänka pengar
och liknande. men när jag blir stor ska jag göra skillnad på riktigt. det är min dröm!

en annan dröm är att resa till USA igen och åka route 66, västkusten- östkusten.

en tredje dröm är en vardaglig, att drömma sig bort om hur man vill inreda sitt hem, vart man ska bo, drömmen om livet.

jag bjuder på ett extra långt inlägg nu när jag varit borta länge, för nu fungerar internet igen tror jag. men man ska inte
ropa hej förrän man är över bäcken.

konstigt det är med ordspråk. de är ju lite av allmänbildning? för vem fattar vad man
menar med "alla goda ting är tre" (lustigt, det var precis vad jag tänkte när jag räknade upp allt nyss, med det första, andra o tredje!)
här är några av mina favoriter jag undrar hur man ska förstå, egentligen, alltså allmänbildning, eller? :
"Upp som en sol ner som en pannkaka. "
"Bättre en fågel i handen än tio i skogen"
"Döm inte hunden efter pälsen"
"För lata svin är marken alltid frusen" som jag hörde först för nån vecka sen, så att jag la märke till det
"Gå inte över ån efter vatten"
"I mörker är alla katter grå."
"Rom byggdes inte på en dag."
"Äpplet faller inte långt från trädet."

jag skulle kunna fortsätta i evigheter.. men ska bespara er det. idag är det ledigt. sen blir det fin-vänner i helgen,
med både cicci o ida!!

hej på er!


Kommentarer
Postat av: Juuso

Det är ju så gott med memma. Mums! Jag kanske också borde köpa det och tvinga Niina äta lite.

2010-02-16 @ 22:42:32
Postat av: Johanna

Oh, vad roligt att internet fungerar igen!

Postat av: Niina

Zebran Berta! Henne kommer jag ihåg!! Jag gillade sagan.

2010-02-17 @ 22:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback