Lev nu!

Hush-a-bye everything is gonna be alright (Razorlight- Kirbys house)


Juuso, du har fördomar. Jag använder sällan varken TVn eller datorn. (kan mest bero på att internet inte funkar men alltså jag är inget jätte-fan av nåt av det..)

Jag hinner reflektera mycket under praktiken, även över sånt som inte är uppgifter man ska reflektera över.
en sån sak är när jag häromkvällen pratade med en tjej, lika gammal som jag, som är sjuk. hon vet egentligen ingenting om sin framtid...
en annan sak är att vad bra man har det, man går dit på morgonen (tidigt, men man vaknar till efter en stund..) och är trevlig mot människor som behöver det mest. sen på eftermiddagen så går man hem. hem till sitt vanliga liv, där man har frisk (någorlunda iaf) familj, pojkvän och hundar, och lämnar alla jobbiga infektioner, tumörer och sjukdomar som de andra lever med dygnet runt. märkligt.

man uppskattar verkligen allt på ett annat vis och det är jag glad för att jag får och kan göra. men det är synd att man ofta behöver nåt elände för att komma på det...


en lite rolig grej annars var att jag idag inte visste vad jag skulle hitta på ett tag på avdelningen,då det var superlugnt, alla var nöjda och min handledare var hos en "nästan-isolerad" patient och jag som var sjuk häromdan inte ville smitta denne, så jag strosade runt och pysslade lite, kom fram till fikabordet, och vet ni, där var min självklara uppgift: fylla på sugrör och servetter! tack mc donalds för mina kunskaper:)

Det
här vill jag ha som alla-hjärtansdag present.

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, visst har vi tur som är friska! (Peppar, peppar) Det är bra att du påminner oss om att uppskatta det!



Allt bra med dig?



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback