Radiotjänst

Tack för att du betalar din TV-avgift.

Nu är det slut på det för ett tag. En sådär 6 månader efter att vi flyttat till Uppsala och blivit inneboende, slog det mig att jag borde fråga mina föräldar om Tv-avgiften. bra drag, för alla pengar vi betalat från 20/8-09 fram till april 2010 (vi har just betalat in nästa kvartal..) kommer, förhoppningsvis, hoppa in på kontot om några dagar, eller nån vecka. eller åtminstone komma som ett brev på posten som vi får lösa in på banken. wei! äntligen lite inkommande pengar också. kan behövas då självriskperioden är slut på bambisen, så en ny började förra veckan och det innebär 3000 kr ur egen ficka till veterinärkostnader.

men tacka vet jag försäkringar ändå. maltes har vi betalat en massa kronor på, och han har varit sjuk en gång, vilket gick på 7000 så folksam gick in o betalade 4000 av dom.
bambam har varit sjuk i 6 månader nu nästan, vi har lagt ut säkert 12 000 på honom om inte mer. tur man har försäkring. fast allt gott för nåt ont med sig, de vägrar ju betala för den veterinärordinerade maten av nån anledning, så det får vi inget för. vilket suger. och på tal o det ska jag ringa dom nu och frågha varför.

sen är det snart dags för VFU, var hemma igår, för febern, men ska pallra mig dit idag, ge det ett försök iaf, är rätt hängig men jag ska vara tapper. tror iaf inte att jag kommer smitta nån på avd 78 B hur som helst. hängighet smittar inte. :)

nu var det dags för samtal ja, sen får jag lov att gå till sjukhuset. vill ha skjuts hem när jag slutar, i o med att jag ska upp halv sex imorgon. och bussarna går så tokigt ditåt. jag må låta lat, men jag har varit (är?) sjuk:).

hej på er!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

vi kallde våran basgrupp förra terminen för radiotjänst. frågan är varför det ska vara så dyrt att kolla på tv :O vem kollar upp det där?? jag kanske inte ha en TV, eller hur ;)

Postat av: Cicci

vi kallade vår basgrupp för radiotjänst förra temninen ;) frågan är varför den ska kosta så mycket, man skulle ju kunna välja bort 1 och 2 och att lyssna på rodiokanaler utan reklam. förresten, vem kollar upp om man har Tv eller inte ?? man måste ju faktiskt inte ha de!

2010-02-02 @ 10:59:11
URL: http://mariiacecilia.blogg.se/
Postat av: Cicci

åå, jag älskar att datorn lurar mig å tar bort kommentarer som blivit skickade en gång. haha!

2010-02-02 @ 10:59:53
Postat av: Niina

Jag är också sjuk, har också haft feber. Så alla tre syskonen var sjuka samtidigt trots att vi inte bor ihop, det var lite udda... Hur lyckades du få dem att betala tillbaks pengar för tv-avgiften? Bevisade du att ni har bott inneboende så länge? Jag kom inte ens fram i telefonkön en gång när jag försökte säga upp avgiften...

2010-02-02 @ 18:09:16
Postat av: Johanna

Är det så dyrt att ha hund? Hjälp!

2010-02-02 @ 20:13:46
URL: http://mealuxx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback