CSN hatar mig

Det måste vara så.

Jag skulle ju börja plugga i etuna i höstas egentligen, så jag sökte bara csn för ett halvår för jag tänkte att annars blir det krångel när jag ska byta till våren.

men nej, det var nu det blev krångel. fick mail om att jag inte ska få studiestöd än för jag inte har tillräckligt med registrerade poäng. jag har så klart inte det, för jag skrev min senaste tenta för 3 dagar sen!
sökte man ett år, var detta inget problem, men sökte man ett halvår, litar de inte på att man ska börja T2 eller vad?

så nu får jag inte lämna en studieförsäkran på internet som alla andra som sökt för ett år, utan jag ska skicka in den per post, med den blankett om mitt beslut som ska komma, närdå?
så sen skickar jag den med posten, om säg 3 veckor, när mina kommande poäng registrerats (eftersom tentan ges till känna 5e och sen får ju csn veta så det dröjer..) och posten tar ju tid. sen ska dom ta ett beslut vilket tar sju år ungefär.

så om 8 år får jag nästa studiemedel. eller okej, men inte fasen hinner det komma till 25e iallafall.

så imorgon vinner jag en miljon. så ni vet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Postat av: Cicci

jag vill också ha en milljon, ett hus på landet, Goliat utanför köksfönstret och närmare till dig. du skulle kunna få hyra min vind. eller få låna den, för då gör det inget att csn inte gillar dig!

2010-01-19 @ 19:37:33
URL: http://mariiacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback