dagen efter 21årsdagen

Nu är jag nästan lika stor som min syster, snart ikapp;).

I brist på annat att göra igår (läs: mellan tentaplugg, tentaplugg, chokladbollar, tentaplugg, fotosortering och tentaplugg) så kollade jag på vad som faktiskt händer den 12e januari mer än att jag föddes en torsdag kväll, 21.49 på Eskilstuna BB 1989 (MCMLXXXIX). och såhär är det:

Den 12 Januari
*Frideborg, Fridolf och Fridolin har namnsdag. Fast Fridolin utgick 1993
*1528 Kröntes Gustav Vasa till kung i Uppsala. (Jag har alltid trott det var hemma i stränkan men där valdes han tydligen bara 1523...)
*1957 Kvitt eller dubbelt hade premiär i svensk tv
*1997 oroar sig finansminister Erik Åsbrink att datakaos ska utbryta sekelskiftet 2000 och kräver gemensam handlingsplan för den offentliga sektorn och näringslivet.

*1959 föds Per Gessle
*1962 föds Gunde Svan
*1974 Melanie Chisholm, mer känd som Mel C "Sporty Spice", i Spice Girls, föds
*1979 Slovakiska hockeyspelaren Marian Hossa föds (vilken hockeykoll, tacka wille!)

*1938 Gösta Ekman (den äldre förstod jag efter en stund!) avlider
*1976 Agatha Christie avlider

hade hoppats på att hitta fler roliga saker men där var det stopp fast internet sägs vara så stort:)
imorgon är det sista tentapluggsdagen och det får gå som det går för nu är jag klar för idag! TRÖTT!


Kommentarer
Postat av: Niina

Försök komma ikapp du bara, men jag tror inte du lyckas. Kommer du ihåg när vi var små och du tyckte det var orättvist att jag och Sami hade ätit mer godis i våra liv än du för att du var yngre? Men sen kom du på att du ju skulle leva längre än oss därför, och äta ikapp då. Men då sa jag att det är inte alls säkert att vi dör före dig bara för att vi är födda före dig, utan det kan bli tvärtom också. Schysst va:)? Du blev inte så glad :).

2010-01-13 @ 21:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback