här är jag!

Tack för omtanken Johanna! Jag mår bra:). inget har hänt.
mer än att jag tillbringar de 2 minutrarna som internet funkar per dag till att komma halvvägs in på skolans hemsida och precis vara påväg att ladda ner skol-uppgifterna, innan internet lägger ner. då jag inte ens hinner få ner uppgifterna så jag kan plugga, så kan jag såklart inte heller blogga:).

nu verkar det funka en stund för en gångs skull, så jag kan säga att VFUn går super, jag trivs jättebra även om det är lite tröttsamt att gå upp strax efter halv sex och ta sig ut i snön.

för all del, jag älskar snön, busade med hundarna i en snödriva idag. men jag älskar inte att släpa hem cykeln i 20 cm nysnö som de inte plogat bort. (jag förstår att man inte kan ploga överallt samtidigt, ska inte klaga på dom stackarna!) 6 km. tog en timme. men jag är nöjd!


nu ska jag äta ett par chokladbollar till, kanske se ett desperate housewives avsnitt och sen ska jag somna brevid wille ikväll, var länge sen vi la oss samtidigt nu!

för övrigt: gnäll inte på de som inte plogar "i tid" men gnäll för allt i världen inte på dom som måste cykla i detta väder när du har så bråttom att du "måste" köra om dom med bilen. ge dig inte ut i trafiken om det är så himla bråttom, eller ta cykeln och se de från bådas synvinkel. det har jag gjort. trött på gnället!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men då har du inte varit i Skåne. Jag undrar om det överhuvudtaget finns några snöplogar här? Snö precis överallt. Att ta cykeln har varit otänkbart. Först idag kanske? Nu har det börjat töa.



Skåne i ett nötskal - snöstorm ena dagen, tö den andra. Suck!



Kram



Ps. Jag började bli lite orolig att det hade hänt något när du inte skrev. Du får inte skrämmas så där!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback