jobbjobbjobb. eller?

Jag är ganska trött på en grej. Nämligen jobbet. Inte jobbet i sig, men det faktum att jag inte får några tider. Jag är "oregelbundet extra-anställd" för att jag pluggade när jag började i maj, så det var ju bästa lösningen för bägge parter, då det inte finns någon skyldighet att ge tider/ för mig att jobba, och det var ju bra, jag hade ju inte alltid tid. MEN, ni minns väl alla hur jag jobbade då ändå, jag fick ut över 8000 kronor för maj, detta med två tentor att plugga till och dessutom på två veckor. Det här måste ju helt enkelt, då jag inte var schemalagd mer än typ 3 dagar, betyda att jag ställde upp? ja, varje gång telefonen ringde tackade jag ja till ett arbetspass, dels för att de behövde hjälp, dels för att jag behövde pengar.

Nu då, jag pluggar inte i sommar, jag ställer upp jämt när de ringer (sagt nej en gång sen maj och tro mig, de har ringt!) och jag ber hela tiden om mer tider, för att jag behöver pengar! Att låna 6000 i månaden (som dessutom inte kommer under sommarmånaderna) är ingen rolig känsla, jag vill tjäna mina egna pengar nu när jag kan. Nu har schemat för ytterligare en vecka kommit ut och ja. jag fick inte en enda tid. en enda!

jag må vara grinig och sur nu, men jag har ju bett om att så få jobba dygnet runt, och svaret har varit "När semestern kommer, det finns inga tider nu". men när kommer den där nedra semestern då!? jag trodde då det var juli! det finns tider att plocka, faktiskt alla dar utom en den veckan. men dom är på 4 timmar i snitt och jag hatar att behöva plocka såna, att vara på jobbet varje dag i fyra timmar för att få ihop en anständig lön. jag vill jobba som alla andra. jag vill vara ledig några dagar i veckan och jobba resten. att jobba 4 timmar tar ändå upp hela dagen då man ska äta, byta om, cykla/gå dit, jobba, cykla/gå hem, äta, duscha.
och att plocka egna tider kan ju ses som en förmån (det är det väl egentligen, men nu är jag på gnällhumör!!) men då har jag ju ingen att klaga på när jag får jobba dumma tider och aldrig vara ledig med wille!

eller också skiter jag snart i detta och är ledig och fattig och solbränd resten av sommaren!


Kommentarer
Postat av: Ida

En kväll när både du och jag är lediga, hur det nu ska hända, ska vi ta min rosévinsflaska, hitta en gräsplätt och sen ligga och glo på molnen och klaga klaga klaga järnet!!!

Postat av: Juuso

Till Ida ett litet drinktips :): http://www.youtube.com/watch?v=1kpR1OkMt6w

Den här låten ska enligt säkra källor (min flickvän) blir årets sommarplåga :). Att man kan göra en hel låt med så lite att säga. Fascinerande!



För övrigt så tycker jag att du Hanna ska hitta nåt annat! Utvecklande är det att byta jobb, det ser jag framemot i höst! Underbetald och bitter ska man inte vara! Njut av solen!

2010-07-08 @ 14:18:18
Postat av: Ida

1, 2, 3 - FANTA OCH ROSÉ gissar jag på att du länkat :P

2010-07-10 @ 10:08:48
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback