Vad heter det med frukost, lunch och fika? Brunchika?

Idag började jag dagen med att åka till Strängnäs, det känns så hem även om jag inte bor där längre! När man först kommer vid lilla bron där kommunen börjar och ser "Södermanlands län" och "Strängnäs kommun" skyltarna(vet att jag nyligen nämnt detta!) där det i princip i vår familj är obligatoriskt att vända sig åt vänster för att se om det sitter nån fågel på den lilla stenen i vattnet. Sedan kommer man upp på vår maffiga strängnäsbro och ser den lilla, vad som ser ut som byggt av lego, staden breda ut sig på vänster sida, då är man hemma!

Åkte ut till Johanna där jag mötte upp Martina och Liam. Inne hos johanna väntade även Anna och Em :). Blev frukost med te och frallor, efter det hembakta blåbärsmuffis och massa tjejsnack! Kul att se tjejerna igen!

Nu har jag en hel drös grejer som väntar, får se vad jag orkar, det är städa, diska, plocka undan, sätta in foton i album, vika tvätt, betala räkningar och packa ner ännu mer grejer som ska in på second hand. tycker inte om att städa o rensa ur grejer, men jag tar mig i kragen och försöker intala mig själv att allt går inte att spara på, när det ändå knappt används. Så ja, jag har att göra, bara för man är ledig betyder det inte att man behöver vara sysslolös!

Idag är det mycket svalare än det varit på hela sommaren, bara 19 grader ute! Så jag passade på att kolla erbjudande-mailet från fritidsresor som påminde om att det är kort kvar tills vi åker (även om jag nästan väljer att inte tänka på det då det betyder att sommaren är slut, eftersom vi åker sista veckan innan skolan!) och där stod det att det är ca 31 grader i medeltemperatur på dagen, 22 på natten och 26v i vattnet och 31 regnfria dagar i augusti! TOPPEN!

Nu ska jag sätta igång med min todo!

Här kommer systers och juusos Da Vinci och tjejerna + Liam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback