Berts bekännelser

Nu ska jag berätta något som många av er inte vet. Att jag på senare tid har blivit helt besinnigslöst förälskad i ostbågar är kanske något som vissa vet. Att jag börjat äta dem då och då på senare år först, är kanske något färre av er vet. Att jag var kanske 7-8 år när jag ens fick veta vad en ostbåge är är det nog inte många som vet.

Såhär är det, i vår familj äter vi mest godis (alltså som snacks). Godis finns alltid hemma, i någon form. Chips var något ovanligare när vi var små och köptes en påse räckte den säkert.. ja ett halvår, utan att överdriva mycket. För när vi åt chips åt vi bara lite, sen lessnade alla? (antar jag). Men ostbågar då. Jo mitt första möte med ostbågar var alltså för ca 13-14 år sedan, när jag och en kompis var ute och lekte. Plötsligt säger hon: "kan vi inte gå hem till mig och se om vi har ostbågar". Jag fattade noll. Såhär tänkte jag mig en ostbåge (jag kanske skämmer ut mig nu men..) : Tänk er när man äter vattenmelon, skuren i skivor. När man ätit upp fruktköttet blir det ju en båge kvar av skalet. Så, fast gul trodde jag. Vad detta egentligen var det tänkte jag inte på. Något man åt helt enkelt. Så vi gick från mitt villaområde genom den lilla skogen till lägenhetsområdet i Länna för att leta efter ostbågar. dessa fanns tyvärr inte kvar så jag fick aldrig smaka. När jag sen faktiskt åt ostbågar, eller ens såg dem, det vet jag inte desvärre. Nu älskar jag dem!

Nu har jag bekänt klart för idag, från att ha schyssta låttitlar som rubriker i mina blogginlägg, att tipsa om dagens låt eller lägga in ett citat i varje inlägg har jag gått till bekännelser. Om detta blir kvar det vet jag inte, tvivlar starkt på det. Har nog inte så mycket att bekänna.
Jobbet blev även en höjdare idag, riktigt roligt var det! och till skillnad från förmiddagen så sålde vi mycket på eftermiddagen, när jag jobbade. NICE.

Imorgon: midsommar. Inte hos krillan som känt, tyvärr. hade vart kul att träffa alla igen.  börjarmed tvätt-tid på morgonen, sen får vi se. Jesper lutar det åt.. Hejpåer!


Kommentarer
Postat av: Niina

Haha, din fantasi var ju sjuk när du var liten:). Men undrar när jag fick veta vad ostbågar var... det lär inte heller ha varit tidigt. Jag kan erkänna nästa sak åt dig: Att när du var liten sa jag till dig att fotsvamp är som små miniatyrsvampar som växer på fötterna, och du trodde på det :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback