Midsommar

Hela den här bekännelsegrejen är lite rolig, så jag kanske fortsätter. Iaf en gång till. Min syster bekände just åt mig, i kommentarer att när jag var liten tutade hon i mig att fotsvamp är små miniatyrsvampar som växer på fötterna (undrar om jag såg såna söta små plast-figurs-flugsvampar framför mig då?). Så här är min nästa bekännelse:

Jag och mina vänner har nog alltid umgåtts i väldigt bra kretsar, okej cigaretter och alkohol liksom, men när wille flyttade till strängnäs och började berätta om hasch, marijuana, hb och hit och dit blev jag förskräckt: "vad håller folk på med?". Jag och en vän "E", talade om det här kort därefter för hon hade precis fått veta att ett gäng i strängnäs hon umgåtts med hade liknande saker på gång, eller iaf hade haft. hon var lika chockad som jag. Så vi var alltså typ 18 år när vi fick veta att hasch hör till "vanligheten" även i vår oskyldiga lilla hemstad..


Igår var det midsommar, en väldigt lugn sådan. Picknick på dagen, hemma och bara slappa. På kvällen beslöt jag mig dock för att hälsa på hemma i stränkan  fast jag tackat nej först, så tog en sväng dit vid niotiden, till den årliga midsommarfesten hos kaltea. Var väldigt intressant att beskåda detta helt nykter:). Jag hade väldigt trevligt trots det, bra bordssällskap (sen middag, den hade inte börjat när jag kom..) , Johanna såklart och sedan dans till Håkan Hellström med den fantastiska Oskar Riby som förövrigt är väldigt duktig på att sminka, kolla bara här:
(Bryssel nyår 07/08)

Nu ska jag fortsätta kolla på Desperate, började imorse innan mamma och pappa kom och hälsade på. Haft en helmysig dag med dom, ätit glass, mat, tårta och pratat:)..


"Ballongen är borta" fick jag i ett sms kl 3 inatt av Jesper.. Är detta vad jag tror? En viss ballong.. Måste tas reda på:) uppföljning kommer..

hejpåer!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hahaha en bekännelse om dagen liksom. Vi borde köra det på våra bloggar, typ starta en bikt-trend och en kategori som heter "Bikt" och sen bekänna saker om oss själva, haha :P

Postat av: Johanna

Det var bra att du beslutade att komma! Ledsen att jag var lite upptagen! Puss

2010-06-28 @ 20:34:47
URL: http://mealuxx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback