Nittonde Juni.

För stora delar av sveriges befolkning handlar denna dag om kronprinsessans bröllop. Det är pompa och ståt och glädje. För andra delar av befolkningen handlar det om VM, vuvuzelas Holland-Japan, Ghana-Australien, Kamerun- Danmark och glädje.


För mig och många andra handlar den här dagen om din dag. 19/6 är siffror som vart jag än ser det väcker tankar. det kan vara datumet 19/6, klockan som står på 19.06 eller termometern som visar på 19.6 grader, allt gör att jag stannar upp och tänker på dig. Din födelsedag för 23 år sen idag. En dag som jag antar (vet!) var fylld av den största glädjen som finns. En dag som idag gör att vi stannar upp och tänker på livet. Det är fel, du borde vara här hos oss och fira denna dag. Jag kan inte låta bli att tänka på hur den här dagen hade varit om livet sett annorlunda ut. Jag vet att du hade varit omgiven av vänner och familj, släkt och alla andra som älskade dig. En dag fylld med så mycket av just glädje.

 

Saknar dig vännen och jag kommer alltid att göra, alla dagar, jämt. Men idag tänker jag extra på dig och din familj. Jag tackade just nej till ett arbetspass som inte spelar någon roll alls för snart ska jag plocka ihop en fin bukett med blommor och åka ut till din plats i vår hemby. Buketten ska innehålla gult, det har den gjort sedan första gången och den kommer alltid alltid att göra.

Saknar dig vännen. Another day, another time and place. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback