underbara värme!

En sommar helt utan planer. Är inte det fantastiskt? Jag tror att det är min första oplanerade sommar sedan jag började planera mina somrar.. Okej, tunisien är inplanerat, men det blev det ju i mars när det var snö och kallt.. :). men annars så! jag vill mycket, men jag kan inte sätta fingret på vad exakt. Åka nånstans med wille och hundarna, men det räcker med hem eller dalarna. Hitta på nåt med bästa Ida och Sara, en helg eller nåt. och cicci fast hon är ju på öland hela sommaren. umgås med nya vänner här. men nej, inga planer, jag gillar spontantitet.
det framgick ju ändå ur mitt förra inlägg att det ändå aldrig blir som planerat:).

När vi var ute och gick nyss så fick vi en utskällning av en tant för att vi har klövjeväska på Bam (för en gångs skull inte negativt om just amstaffen). när vi försökte säga att han inte var trött pga den utan att han alltid är sådär så lyssnade hon inte. när vi berättade om cesar millans bok slutade hon lyssna helt. typ.
jag blir bara så irriterad, "hon hade ju alltid haft hund och visste allt". men uppenbarligen inte? JA, det är varmt idag, NEJ han lider inte av sin väska (som dessutom är nästintill tom. Cesars hundar bär tiotals kilo i sina!). direkt hon cyklat iväg så började han skutta och jaga grässtrån (ja detta är nåt nytt påhitt!). Kunde hon inte kollat då!?

och så var vi i bredsand idag. Jag har campat där när jag var liten och tycker om det. men alltså jag tror jag hellre ligger mellan lägenhetshusen här hemma på gräsmattan än åker ut dit ensam. tänk att ligga där helt själv som packade sillar med alla dessa fjortisar omrking sig.. oh no! sällskap it is om jag ska dit :)

Nu till tanken med inlägget, värmen. Jag bara älskar det! Och häromdagen tänkte jag på alla som gnäller på kylan, på regnet, på mörkret och allt annat. Om man inte är nöjd här i sverige där vi har bästa vädret i världen, så FLYTTA! de flesta som gnäller, iaf så jag hör, är ju över 18, so what? ta dit pick och pack och dra. det finns andra klimat där ute, jag lovar. Sen är det ju klart att man kan klaga ibland, för så är det ju. men där syftade jag på de där som alltid klagar, oavsett, från -30 till + 30. inte bara riktat till er (oss) som klagar för att det är det man gör. såhär va:

Våren: finns det nåt som är vackrare än när snön smälter, det börjar bli grönt, det knoppas och blommor börjar växa?
Sommaren: Värmen, underbara härliga sol! Flera veckor av värme då livet faktiskt bara leker!
Hösten: Mysigare kan inte finnas än att krypa upp i soffan med en varm kopp te och tända ljus när höststormarna rasar och regnet öser ner utanför fönstret..
Vintern: SNÖ! jag älskar snö. det blir vackert för det första. och tänk på när ni var barn, underbart! dessutom är luften som allra bäst på vintern, härligt kall och frisk.

Ja, en evig optimist. och ännu mer optimistisk över att sommaren börjar på riktigt idag, allsång på skansen kl 20.00! :)


Kommentarer
Postat av: Niina

Tanter ska man akta sig för, det kan skälla ut en för allt. Nästa gång ska jag nog svara något om att det säger du bara för att du är en sur gammal tant. Då får jag nog ducka :).

2010-07-05 @ 22:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback