Vad ska jag tro?

Igår mötte jag min granne i trappen. (mycket händer i trappen). Hon börjar med "jag tänkte tipsa om en sak" och jag tänker att nu kommer en utskällning för något. Men hon fortsätter med att säga att vi inte bör ställa våra cyklar i cykelförrådet i källaren, för det är nån som är där och grejar med dom, hon saknade då en skruv till sadeln. när wille sen kom ner hade någon växlat så kedjan hoppade av. alltså?? en annan granne hade just tipsat om att inte ställa cyklarna ute för som blir stulna eller förstörda. så, var ska jag ha den?!

Sedan ringde jag skatteverket på min rast idag. för mina skattepengar har ju inte kommit än. de sa då att handelsbanken av misstag tagit bort en massa konton från skatteverket så de inte kunde sätta in pengar så jag måste till banken och lösa detta. min fråga: Om jag själv inte ringt, när hade jag fått veta detta då?

Sedan hade jag faktiskt nåt att bekänna idag också, en rätt rolig grej. det tråkiga är att jag glömt bort det.. får se om det dyker upp! 


JO, nu kom jag på det (för er som läser är detta ju bara en rad ner men för mig har det i själva verket gått en kvart kanske. Får tacka
Ida för detta, eller hennes blogg, nämligen denna kommentar "den professionella fasaden vi gladeligen visar för andra att se".

Min bekännelse är såhär: Jag satt och pratade med en killkompis för ca 4 år sedan och han frågade vad jag skulle göra efter skolan (jag hade ett år kvar på ekonomi, han hade tagit studenten från nån liknande utbildning ett år tidigare) och jag sa: "jag vet inte, men en sak är säker, aldrig mc'donalds eller typ ett äldreboende" och vad händer? min första sommar efter gymnasiet är jag på Kristinagården i strängnäs och ett par månader senare stämplar jag in på md'donalds. och detta är två av de roligaste jobb jag haft! tänk vad fel man kan ha. Jag kanske inte alls kommer jobba med cancersjuka barn i framtiden så som mitt mål är? Man vet aldrig, men tills dess håller jag fast vid mitt mål..

Kommentarer
Postat av: Ida

Eller hur, jag har alltid haft massa planer och varit så säker på vad jag ska syssla med. Men nu har jag tagit studenten, har ingen aning och går gladeligen på Donken ett tag till faktiskt. För det första hamnade jag inte ens på den gymnasieutbildning jag trodde jag skulle gå. Så man vet verkligen ALDRIG! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback