Mora

Vi åkte eget vasalopp igår. Blev nog ungefär 6 kilometer så vi räknade ut att vi hade behövt åka 14 gånger till för att komma upp i 9 mil. Det var superfint väder och hade det inte varit för de lånade skidorna hade nog turen blivit längre.  Jag lånade skidor av en ex-kollega (när jag jobbade i mora) som  väger iaf 10 kg mer än mig. gissa om det var tungt när man inte kunde trycka ner skidan alls..
mys hursomhelst.

idag blir det hemåt igen. lite senare dock, ska se klart på vasaloppet (första gången jag följt det helt. eller ja nästan. pluggar samtidigt och nu bloggar) och sen packa o städa. har vart superväder sen vi kom hit i torsdags! dock verkar våren vara påväg hemma så blir nog skönt att komma hem.

ska bli skönt med vår, även om jag älskat denna vinter. varför gnälla på snön när den väl är här?

veckan blir lugn, dvs få dagar i skolan, enbart måndag o torsdag, men med grupp-PM redovisning, praktiskt prov, hemtenta och statistik-salstenta. men sen är det ledigt i 6 dagar!

börja tentaplugga imorgon... kanske med ellen och cider. hej på er!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad mysigt med längdskidor! I skåne är snön o princip bort nu. Går verkligen inte att åka skidor i alla fall.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback