Nu kommer våren, det har jag lärt mig!

Igår såg vi film, tog Johannas tips, "the time-travellers wife". den var riktigt bra! så nu vill jag också tipsa om den:).

jag har funderat på en grej, wille är ju svenskagrammatik-proffs i princip (i lag med juuso). och såhär har jag hört: det heter ett "schema", flera "schemata", jag hade svårt att tro det, men okej, jag kan gå med på det. det har nåt med grekiska att göra.
men det här då: en bokhandel, flera boklådor... det  är svårare att tro. så jag googlade på det, (det dök återigen upp i huvudet nu när jag satt och läste om Foucault...) såhär hittade jag:

"Dag Klackenberg har köpt Anderssons bokhandel i Norrköping. Familjen Klackenberg äger sedan tidigare boklådor i Vällingby och Jakobsberg."

ja, sant med andra ord. men svårt att tro:). ingen som säger så vad jag vet? eller?

ja, Foucault alltså, nån fransman som vi läser om på pedagogiken, på engelska. denna text var 13 sidor, jag orkade 8 sen gav jag upp. onödigt att läsa om jag ändå inte vet vad jag läst hittills.

läste i ett brev från Barncancerfonden jag fick, om en 8årig flicka som föddes med neuroblastom, började stråla n
Undrar om "


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad roligt att du tyckte om den!



Ja det är bra förslag allihop. Har du föreslagit dem för de andra? Om vi är Hollywoodfruar går det väl lika bra med ballerinas?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback