Ryssvärmen..

Den var här igår. skönt! dock visste inte jag att ryssland var så speciellt varmt...

Kollade på dokument inifrån om donken, alltså visst, det är bra att fusk lyfts fram, men jag tyckte den var löjlig ändå. man kan inte prata med 100 pers av alla tusentals som arbetar i hela världen och tro att det är så det gäller. och dessutom hade alla dom sagt upp sig, och alla vi vet väl att det är lättare att såga ett arbete när man inte är kvar längre?

en bra sak var att jag inte behöver tro på dokumentärer längre, om alla är så trovärdiga. orkar inte dra allt men alltså en del var bara för löjligt. sen borde dom göra lika med max eller bk.. :)

det sista jag ville säga ikväll var att istället för att såga, kan skolorna börja med att utbilda alla 16åringar som ska gå ut i arbetslivet om deras rättigheter/skyldigheter, (gällande mer än det här också). tror man att man måste gå hem för att nån säger det, när man egentligen har timmar kvar, får man skylla sig själv. förbättra skolorna och sluta såga sånt ni inte vet nåt om istället!

nu ska jag vara ledig i 5 dagar och enbart gå i skolan, plugga tenta och skriva tenta!
hej på er!

Kommentarer
Postat av: Juuso

Vänligen observera att vi inte vill få fler arbetsuppgifter till skolan för då kan inte vi lärare gå hem i tid.

2010-05-16 @ 21:23:36
Postat av: Lynn

ja lite lustigt med ryssvärmen.. trodde inte heller att det var så varmt och skönt i ryssland, kanske dit man ska åka på semester hädanefter :P

inte kul att jobba nu efter dokumentären, alla bara tycker synd om en och har medlidande.. urs säger ja bara :P kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback