Effektiv dag och årets första snö (över 10 cm!)

Helgen var ful. Ja, alla hos Calle o Jonas var fula iaf. Var en rolig kväll utan en tanke på utseende (eller iaf om man var snygg). Storslaget! Invigningen på "Heartbreak Hotels nya komplex" var alltså över. :)

Idag har varit en sjukt effektiv dag. Jag har:

*Varit i stallet i snöstorm, lyssnat på WakaWaka (ja johanna!) på väg hem på radion och jämfört vilka skillnader det finns på 10 cm snö i Sverige och 40 grader sol i Tunisien vid poolen:)

*Dammsugit, torkat golv

*Dammat

*Strukit mina vår/sommar/höstjackor som blev tvättade för ca 3 veckor sen...

*Gjort rent handfats-avloppet i badrummet och insett att man kan ta bort en del jag inte visste. Sen hade jag svårt att få ihop det igen. Men jag ligger ändå före systeryster i antal ggr som jag rensat avlopp. är nog uppe i 3 eller 4. Jag ska dock inte bli rörmokare!

*Frostat av frysen

*Torkat ur kylen

*Städat altanen och busat med hundarna i snön

*Diskat

*Bakat en mjuk pepparkaka

Ja, pretty much det.

Till avfrostningen i frysen hör en egen liten story, jag satt precis och tänkte på förra veckans ellära i skolan som vi hade medan jag hade hårtorken på på max för att isen skulle smälta snabbare. Mitt i funderingar om ström, el och jordade kontakter, så tappar jag hårtotken i byttan med vatten!!! Jag överlevde. Hoppas hårtorkar är väl byggda gällande vatten då man ju alltid torkar nåt blött med dom..

Imorgon är det PM-opponering, är sådär förberedd, undra om man kan skylla på allt jag gjort idag. eller rent av säga som det är, jag tycker det är svårt!
VFU schema har jag fått också, schysst, mest morgnar men hellre det än kvällar ändå när jag pendlar. en vecka kvar!!

Här är bilder ur mina tankar när jag hörde waka-waka i snöstorm och tänkte på tunisien-poolen:



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var ingen dålig lista du betat av!



En fråga! Hur tar du dig från Enköping till Uppsala varje dag? Åker du bil eller går det tåg/buss?

Postat av: Niina

Hur orkade du göra allt det på så kort tid?? Och ja, du leder definitivt över mig i antal rensade avlopp :P.

2010-11-10 @ 22:11:11
URL: http://falhagen.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Du borde verkligen prova zumba, var sjukt roligt!

2010-11-12 @ 19:32:35
URL: http://mealuxx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback