Csn...

En del saker talar för att det snart är höst. Första är att tidningarna skrev (redan den 4e) "sommarens 13 sista dygn" (sen tycker inte jag i och för sig att 17e skulle vara någon form av "slutet på sommaren" men ändå). Det andra är att höstkatalogen för HM har kommit. Jag bestämde mig för att jag fick unna mig kläder för en tusenlapp om jag ville. kollade igenom-. valde ut. räknade ihop. 2000. fan. så nu har jag strukit en del och får se vad det blir sen. inte än. än är det sommar! det tredje är att man får söka csn nu. och det är csn jag ska komma till i detta inlägg.

jag undrar två saker:

*i och med att man som timvikarie får lönen i efterhand så har man ju två kärva månader i juni/juli eftersom man fått halva csn i maj och inga pengar alls förrän 25 juli. och sen envisas även csn att fribeloppet (som är en bra sak moderaterna gjort!) ej få överstigas när man räknar månaderna man får pengarna. inte tjänar ihop dem. så juni, jui och augusti + hösten ingår alltså i höstens fribelopp. jag är nära gränsen ska jag säga.  för att:

 

*de envisas ju även med att man ska räkna på bruttolön. inte nettolön. inte konstigt om man kommer upp i 47 000 då ju... de ska väl inte bry sig om vad jag tjänar före skatt tycker jag? det är ju ändå inga pengar jag har glädje av?

ja. jag bara undrar.

i övrigt så är inte sommaren helt slut än för jag har bokat tågbiljett (tack sj/csn för 295 kr-erbjudandet i aug-okt, vart man än reser!) ner till öland en vecka till! ska bli hur kul som helst! det är dags att göra öland osäkert igen! :) men först en veckas mycket ledigt, en veckas jobb och massa kul där emellan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback