Ledig helg med sool:)

Idag sov jag till halv elva, sen vaknade jag av mig själv. "sov tills jag vaknade", uttrycket som påminner mig om cicci:). sedan följde en 1,5 h promenad och lek i hundrastgården i solen, underbart!

efter det har jag gjort allt det där man inte hinner när man tentapluggar. jag har dammsugit, städat badrummet, torkat golven och nu återstår en månads tvätt som hängt sen tisdags och disken. wei!
lyxade dock till det med en grandiosa-pizza, te och ett vaniljhjärta:)

igår skrev jag då en tenta. eller snarare tre. två gick bra tror jag, en återstår att se! på kvällen ¨åkte jag till sthlm. försenat tåg som blev mer försenat för att en lastbil stog på spåret och hade kört sönder säkerhetsbommarna i knivsta. jag pratade med en trevlig chilenare och kom inte på ord som lövskog och barrsskog på engelska. men det blev en del skratt också. trevligt! 'i sthlm träffade jag madde och vi fikade, länge länge sen sist. var mycket trevligt och mer skratt=).

tåget hem var försenat en timme och jag somnade. vaknade med ett ryck och såg att dom framför mig klev av. vi var framme i uppsala och jag tror de också somnat för tåget var redan fullt av folk som skulle till sthlm. om en minut! snacka tur att jag vaknade, sista tåget till uppsala hade ju redan gått... :)

jag orkar inte klaga på sj. eller på snön. för jag anser att ska man hålla på och klaga så kan man lika gärna sluta göra det och göra nåt åt saken själv!

"trasiga människor har bara en vinge. det är för att man ska bli hel när man omfamnar varandra" får avsluta dagens inlägg. tänkvärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback