+ och -

Klockan är tolv och jag har redan hunnit med en + och - lista. i huvudet alltså.

delar av den ser ut såhär:
- vakna kvart i sju på en lördag (man hinner dock med mycket!)
+ solen sken redan jag kom ut kvart över!
- pansaris på bilrutorna!!!
+ jag fick åka bil idag:) (gått till skolan i kylan i veckan)
- red ut, (eg inte med på - men för att ni ska förstå resten!). klämde knät mot ett träd. hårt. jag började gråta för det gjorde så ont. jag trodde det var av (om ett knä kan gå av, det borde jag veta. det är ju jag som pluggar till ssk!). jag kravlade mig av hästen för att gå ut ur skogen (kunde knappt!). skimra trampade på min tå. jag blev arg. mina tårar hade frusit till is på ögonfransarna.
+ vi kom ut ur skogen, jag satt upp igen. vi red en vända, utan stigbyglar för att slippa böja knät. det var sjukt vackert med blå himmel, rimfrost på träden och glitter som dalade ner i solskenet.
- jag kommer hem och det är 17 grader inne. skönt? NEJ.
+ mina tår börjar tina efter en filt och varm choklad.

måste säga att även om - var fler än + så vägde + mycket tyngre. vilken härlig dag!

ikväll blir det college-tema-fest på Upplands, arr av Peppe. Kul:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback