En update så ni vet vad som händer :)

Det är mycket produktivt emellanåt att vara ledig utan att behöva plugga. Förutom två korta seminarier denna vecka tog jag lov förra veckan. eller innan gbg till och med kanske. för förra veckan var ju bara hemtentan som inte behövde pluggas till. ledighet är bra:) igår städade diskade och tvättade jag. hämtade tavelkrokar på dombron, läste bok, åt jordgubbar och powerwalkade med malte. idag har jag bakat, lagat mat, diskat sett på private practice, läst bok och låtit Bam leka med grann-amstaffen Totti. där i mellan hinner jag plocka o greja o sitta här. oh god, jag älskar ledighet!

private practice då då, "andra sidan av greys". man får följa addison och hennes liv där hon jobbar när hon inte är i Greys, men ändå med en fot i Greys-världen då samma personer existerar även om man (hittills i de två avsnitten jag sett) inte får se dem. Ja, ni som sett både och fattar, det är som att vara i Seattle och L.A samtidigt;). verkar hur som helst rätt bra, kanske nya boxen att börja samla på?

jobbet i enköping blir det inget av. jag har ju berättat om att de lagt in mig på heltid osv utan att höra med mig om jag överhuvudtaget lever fortfarande, efter mycket om och men lyckades vi fixa ett schema som passade båda. tills jag insåg att jag schemalagt mig själv på foo fighters. kväll. biljetterna kostade typ 700 så jag tänkte att det tänker jag inte missa, för den delen inte heller missa min chans att se bandet (som ju är ett av de band jag bestämt att jag ska se innan jag dör, det är inte att leka med!). så jag hörde av mig och försökte ordna detta på bästa sätt, men blev då i korta drag uppsagd. jag har spenderat två dagar på att vara skitsur på dom när jag tänker på det, för jag tycker att det var dom som klantade till det från början och inte har nån rätt att säga upp mig i alla fall.. för "vi har bestämt att ge dina dagar till nån annan och önskar dig lycka till i uppsala och i framtiden" betyder väl ungefär det vad jag förstår?

synd för mig att missa erfarenheten att jobba på sjukhus, men synd för dom att förlora en bra kollega (dom sa det själv!) som gör ett bra jobb. their loss! och jag, ja jag får ju se foo fighters! :)

 

så jobbet i sommar blir bara på 110an, rättspsyk, så om nån vet nåt bra jobb som bara behöver extra då och då så hojta till!

 

ikväll blir det sista superquizet på smålands för terminen och imorgon ska jag hem till cicci och strängnäs <3
nu ska jag ta tag i lägenhetsfixet, skam att ha bott en månad snart och fortfarande ha grejjer överallt. vi ska ju vara proffs på det här med flytt! :)

Mina snyggingar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback