Höstpromenad

Det jag tycker allra bäst om med novemberhösten, dvs den där hösten som kommer efter alla fina färger, är höstrusket, stormarna, ösregnen och mörkret. allra bäst tycker jag om att gå långa kvällspromenader när det är bäckmörkt!

ikväll tog jag och malte en sån promenad på över en timme i powerwalk-tempo. det enda jag kunde tänka som nackdel var att det var lite väl lite folk i motionsspåret. bara en massa skumma gubbar som tittade konstigt på en. eller ja, så upplevde jag det åtminstone. gick och tänkte på vilka diverse kriminella grejer dom gjort... (ja. antagligen bara i min tanke såklart).

efter spåret i röbo tog vi en sväng mot fyrishov där ett medelålders par frågade om vägen. mannen var väldigt skojfrisk och kallade malte för en liten get. på ett kärleksfullt vis dock :)

jo förresten. en nackdel till. jag tvättade mina skor igår och tänkte att dom skulle hunnit torka. jag insåg ganska snabbt att det jag trodde var "lite fuktigt" var "mycket blött". nästan så det klafsade :).

en vända runt fyrishov och sen tillbaka hemåt. nästan hemma mötte vi en annan man som log, som ett barn på julafton, och tittade på malte och sa "gud vilken söt hund du har!" sånt blir man glad av:).

så leende och med "on fire" i hörlurarna fortsatte jag hemåt. och nu sitter jag här, ska ta en kopp te, en dusch och lägga mig på sofflocket resten av kvällen!

vad gäller CIVA så har jag hittills inte fått se riktigt vad intensivvård handlar om. igår satt vi 7 personer på varsin stol coh väntade på våra patienter. idag var det lite mer men fortfarande mycket vänta. och sitta. och titta. och vänta. så ja, mer action önskas de två sista dagarna! förutom action så är jag rätt less på praktik nu. eller på plugg över huvudtaget. en månads semester i karibien kanske?

karibien blir det kanske inte nu. men om en månad så bär det av till helsingfors med min bästa. ciccis och min julresa blir i år grannlandet finland, för bastubad, shopping och annat julmys! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback