brännskadeavdelning.

Jag sitter och tittar på en webbföreläsning om brännskador och hudtransplantationer. Jag kan säga att det är några av de hemskaste bilderna jag sett men jag måste även säga att det är nåt av det mest intressanta jag sett!
jag hade gärna hamnat på brännskadeavd tror jag. nu ska jag va på kirurgiavd i enköping. sen på KUA (avdelning med bara läkar- ssk- och sjukgymnaststudenter, blir häftigt!!) sen CIVA. sist ögonop (inte så peppande. kan väl kanske bara bli bättre då? ;)

det får mig att tänka på "skin-grafts" och McSteamy i Greys. Vilket får mig att tänka på att det är ju kirurgi det handlar om. Kanske kan mina 6 veckor på kirurgen bli lite som på Seattle Greys Hospital? Nja. kanske inte. men man kan hoppas :)

en sista tanke angående brännskadorna. hur kan man vilja jobba på hudlab? dvs där man tar bort hud från människor på lab, som dött, som donerar sin hud till andra människor? Ja, jättejättebra att det finns och går. men alltså. allvarligt? det är lite som att vilja bli gastroenterolog.

Kommentarer
Postat av: Niina

eller som att vilja bli tandläkare... tycker jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback