ledighet och mer snö!

Imorse pratade dom om hur hopplös bostadsmarknaden är för folk under 25, att få lån osv. ja alltså på en lägenhet i uppsala, säg en trea typ såna vi letar får du ge runt 1,5 miljoner. det innebär en handpenning på ca 225 000. skulle det istället vara som det var förut, 10 % skulle det betyda en handpenning på 150 000. skillnaden på 75 000 är ju makaber! alltså 5% låter inte mycket mer men i såna siffror är den det. 10% är en framtid jag kan se, men 15? nej, känns långt bort.

så därför, för att komma lite närmre målet tog jag på mig jobbpass i helgen. egentligen inte minsta lilla lust till det men vad gör man? jag vet att det är lugnt och skönt, lättförtjänta pengar men ändå är suget inte så stort. fast, med tanke på den inställda lektionen på fredag morgon kommer jag totalt ha vart ledig i 2 veckor, utom 2 timmar förra veckan så det är väl dags att göra nåt vettigt? :)

i väntan på att tvätten ska bli klar lyssnar jag på melissa horn. jag har inte varit lika förtjust i henne som resten av världen, själva hon tilltalar mig inte så mycket. men texterna tilltalar desto mer. så mycket klokt. poängen med att lyssna på texter.

nu är det dags för tvättstuga. och sen? tja, melissa horn och njuta av ledigheten kanske :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback