Move along!

Det bästa att göra om man är på riktigt dåligt humör är att gå ut och gå, en snabb promenad, långt. Det har jag kommit på flera gånger. Helst med riktigt meningslös musik i hörlurarna. Tillägget jag kom på idag var att det här är ju nåt jag gör varje dag. Det måste vara därför jag oftast är glad! Idag gick jag och skrattade för mig själv för vissa "partylåtar" är ju bara så himla dåliga. och meningslösa.

en annan sak som slog mig idag var att det är vinter. på riktigt. för det är ju såhär den svenska vintern oftast ser ut om man från början är sörmlänning. det är inte 5 månaders vintrar med en meter snö, nej det är ju såhär med slask och snö och regn och is. inte för att jag älskar det. men man måste ju liksom gilla läget.

ännu en sak jag tänkte på imorse var följande. Jerringpriset röstas fram. visst? av svenska folket. varför klagar då alla om en hoppryttare vinner? nej, sedin vann inte. men antagligen hade rolf-göran förtjänat det väl!? en sammankoppling med detta är att fb är lika bra som nyheterna, där hittar man nästan ännu snabbare det senaste.. dock lessnar man ju när man måste läsa samma kommentar typ hundra ggr. på det viset är aftonbladet exempelvis, bättre.

just nu har vi en flum flum kurs i skolan. goffman och weber. ciccis hemmaplan. analyser på olika sätt. fast rätt intressant. har nu i och för sig bara hunnit med goffe hittills men det är ju en viktig poäng, med masker och olika roller man kliver in i. skådespeleri. precis som man så många gånger tänkt att allt är, till och med med ens vänner. kanske inte de allra närmsta men alla andra. och det är tröttsamt. men eftersom jag är glad nu ska jag inte gå in på det, för då blir jag irriterad igen. och jag har ungefär 2 såna här riktigt gråa dagar per halvår. och jag har väl gjort dom nu?

dags för glada dagar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback