Norgejobb?

skulle egentligen kolla jobb i uppsala till sommaren. sen ändrades tanken till att jämföra ingångslöner. Till slut hamnade jag på sidan sjuksköterska.nu där jag hittade det här:


"Naturlig reaktion. Oroa dig inte. Dina tre år är inte bortkastade.

Steg 1: Kolla upp den där facebook-gruppen jag nämnde ovanför löneuppgifterna.

Steg 2: Om du TROTS medlemskap i ovanstående facebook-grupp inte kommer över 24000kr i ingångslön, läs det här inlägget som handlar om hur nyutbildade sjuksköterskor erbjuds ingångslön på 44 300 kr – i Norge.

Steg 3: Skaffa norsk sjuksköterskelegitimation."

 

 

Ja. så min tanke är inte helt dum då. och beräkningen på de där 44300, som det fanns ytterligare förklaring på på hemsidan, låter ju inte alls helt dumt. dock var det för sommaren. men vaddå, det lär ju inte vara hur mycket mindre som helst på hösten. nej, så får det bli! först ska jag komma på vad jag ska göra i sommar bara. ja, efter montenegro då. för det bokades igår: check this out:

http://www.solresor.se/resa-till/Montenegro/Herceg-Novi/Sun-Resort/

 

Helt fantastiskt underbart! lyxade till det som examenspresent när jag fick veta att tentan i kirurgi var godkänd, med goda marginaler!!

det bästa? det är min verklighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback