Året som gått.

Snart är 2009 slut. och jag känner att jag bör, som varje år, ge en kort sammanfattning om det även om det första halvåret inte var speciellt händelserikt. men vi tar det från början:

Januari



*Malte fick känna på hur det är att väga dubbelt så mycket som man brukar pga snö.
*Jag fyllde 20 och min pappa fyllde 58!
*Malte blev sjuk och stannade på Faluns djursjukhus i 3 dagar
*Vintern var underbar!
*Tände ett ljus på Andreas dag, 6 år sen...

Februari



*Vi flyttade till en större lägenhet, helt underbar!
*Morkarlby hade lagfest, en spännande kväll! ;)
*Malte klipptes korthårig för första gången
*Vi fikade hos Willes mormor ofta:)

Mars



*Vintern låg kvar i Mora sen slutet på november. och i smyg började jag längta efter våren efter en lång härlig vinter!
*Vi hade inflyttningsfest men åkte inte nedcabat ner på stan;)

April



*Våren kom snabbt och jag firade påsk hemma hos mamma och pappa i nya huset i Ludvika
*Jag och älsklingen besökte Orsa Björnpark och hade en jättemysig dag!
*Strängnäs besöktes med mina finaste vänner
*Valborg tillbringades ute i Nusnäs i form av en lugn kväll i solnedgången med älsklingen
* Cicci blev 19!

Maj



*Sommaren kom jättesnabbt och jag och Madde T var nere på Tingsnäs en hel ledig dag!
*Vi tog farväl av Willes farmor
*Malte lärde sig hoppa en hel agilitybana och allmänlydnadskursen tog slut
*Älskling och jag besökte en massa mysiga platser på lediga dagar

Juni



* Min Cicci tog studenten!
* Jag hade sommarens bästa vecka i s-näs/etuna
* Peace and Love gick av stapeln i år igen
* Satte blommor på Andreas grav på hans 22 års-dag
* Firade en traditionell (när blir det tradition?) midsommar hos Kaltea
* Wille fyllde 23 och Malte 1:)

Juli



* Vi åkte i år igen på bilsemester genom Sverige denna gång Öland först sen över till Smögen. fantastiskt!
* Var hemma hos mamma och pappa i Ludvika och njöt av att vara ledig
* Gjorde utflykter och hade picknickar med älsklingen och Malte
* Vi var och tittade på valp och bestämde oss för Bam!
* Syster fyllde 26

Augusti





*Vi hämtade hem en otroligt liten BamBam!
*Firade Em och Andreas 21års dag :)
*Vi flyttade från vår fina lägenhet, till uppsala
*Jag kom in på skolan och var på nollning

September



*Hösten kom och jag och Wille tillbringade en helg i deras stuga i Nusnäs
*Jag och Ellen gav oss på en pubrunda
*Det blev en hel del fina ridturer med Palle på tomtestigen
*Mamma fyllde 61 och bror 22!
Oktober



*Halloween firades hos oss
*Strängnäsmarknaden!!
*Green Day med min Cicci!

November



*Cicci flyttade hemifrån och vi var där på inflyttningsfest
*Vi åkte till Gustavsvik och badade:)
*Bror Jim fyllde 40 och bjöd oss dit
*Det var avsluntning på valpkursen med Bam
*Julmarknad i Uppsala

December





*En helt underbar jul hemma med familjen!
*Gasquer och myskvällar med glögg och julklappsbyten dominerade på helgerna:)
*Bam upplevde sin första snö och jag och han gick vilse så det tog oss 1½ runt promenaden på 40 min;)
*Vi hämtade vår nya bil då lille micran gått sönder..

Kvar är alltså nyår som ska tillbringas i mora. sen väntar början på det nya året, med plugg (som snart är över för en stund, med praktik) och andreas års-dag. 7 år...

imorgon är det dags att åka hem till snäs, faktiskt ända hem till Länna! Jag och Johanna ska hälsa på Martina och Liam!

Om vi inte skulle höras innan, så önskar vi er ett Gott Nytt År, från mig, Malte, Bam och Wille. Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var inget dåligt år det! =)



Vi ses imorgon!

Postat av: Linnea (Sprallrufs.blogg.se)

Mysigt att läsa om ditt gågna år! Önskar dig all lycka det kommande året!

Sköt om dig!

Stor kram och ett gott nytt år från Linnea! :)

2009-12-31 @ 14:22:58
Postat av: Johanna

Gott nytt år vännen!



Kan inte du maila bilderna från när vi var och hälsade på hos Martina till mig?



Puss

2010-01-01 @ 17:01:24
URL: http://mealuxx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback