Leeds-festival!

Nu har jag samlat på mig grejer i tre dagar som jag ska skriva om men inte orkat, hunnit eller bara glömt bort.

Jag har nu jobbat klart veckans 19-02 pass vilket känns väldigt skönt. dock var tre av fyra dagar rätt bra, rent besöks-mässigt. enbart igår var en fylle-dag med idioter som är otrevliga. då sålde vi även en femma mellan tjugo i och tjugo över två, så det var drag! annars var det som sagt helt okej. i tisdags hände en konstig grej, en glass försvann helt spårlöst, vi var fem som iakttog den och ändå var den borta helt plötsligt. påminde om han QP-killen i strängnäs som försvann utan att ta med sin mat...
Sedan stog jag och diskade brickor. 120 stycken på rad. kan säga att det var en rätt bra hög. jag hade så lite att göra att jag räknade ut att en disk tar 1 minut och därmed tog detta 12 minuter + lite tid att stoppa in och ta ut.

när jag kom hem fick jag en kram av Bam. Jag menar en livsfarlig amstaff som kramas! på tal om det var vi i uppsala igår och möter en tant (kärring) med en rätt stor hund som börjar skälla och dra och hoppa efter bam så hon knappt kan hålla den. vi går en liten omväg för att underlätta för henne, medan Bambisen går jättefint brevid och bara tittar. vad säger hon då? jo till oss som klarar av vår hund och som går som en ängel skriker hon "hur kan ni ha en sån där hund i stan??" SKOJAR DU om jag blev arg!

igår i uppsala då, vi tittade på en lägenhet. andra hand i och för sig, men den var fin och hon vill hyra ut minst ett år, upp till 3,5! Riktigt mysig:). Nu ska hon bara söka tillstånd för andra hand, för tydligen måste man veta vem som ska hyra av en om man ska ansöka om att göra det.. weird. hoppas på att dombron är snabba nu bara! Så om ni vet nån som vill ha en lägenhet snabbt i enköping, så hojta till!

sedan åkte jag hem och skulle jobba efter mysig lunch vid ån med wille, syster och juuso i uppsala. när jag kommer ut så har nån snott min cykelsadel! VEM gör en sån sak? så himla onödigt. den var dessutom sprucken i sömmarna.. ÅHH!
Jag tog bilen till jobbet och jobbade med bästa ida:). att ta bilen innebar dock att jag fick åka hem, i bilen, klockan två när jag slutade. hem och sova (blev dock väckt av telefonen direkt) och upp och hämta wille kl 6.. sen hem och sova igen.

När jag kom hem och precis hade lagt mig ringer Emil och undrar varför jag "av 24 timmar på dygnet alltid hör av mig på natten". förklaringen är ju att det är då jag är vaken pga jobbet. :) vi pratade om allt möjligt i en timme, riktigt kul:). Jag vill dessutom på Leeds-festival som vi pratade om, kolla här: Blink 182 (som vi lovat gå på innan vi dör!), paramore, weezer, motion city soundtrack, Guns 'n' roses, Lost prophets, NOFX, bad religion, band of horses, Alkaline trio, streetlight manifesto (som var grymt förband till reel big fish typ 08) osv osv.. OM man vill gå!?

nu ska jag ta in min dator från balkongen, riktigt skönt här ute med duggregn som luktar gott:). stänga av motion city soundtrack från spotify. ta en dusch och sen se vad dagen har att erbjuda för nu är jag fit for fight efter en konstig sömn inatt. hejpåer!


jag och bambam:)


Kommentarer
Postat av: Ida

Bästa hanna! :D blev så glad när du kom till jobbet igår, hade helt glömt att du skulle jobba!! Du är förlåten för lägenheten bara för att uppsala är en awesome stad. Och vissa hundägare är ju för dumma för sitt eget bästa. Som alla dom som rastade sina hundar i driven igår!! Stackars bambam ju, han är ju världens mysigaste!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback