Dagens goda gärning!

Jag var på väg hem från skolan när jag ser en kille i 13årsåldern slänga in en annan kille i ett staket, sedan ner på marken, mitt på den slaskiga vägen. Jag blir sjukt förbannad och skyndar mig fram och frågar vad han håller på med. får svaret att "han gjorde så på mig" varpå jag jag förklarar att det gjorde han inte, inte nu iaf som jag såg och att även om han gjorde så så är det ingen ursäkt för att göra en sån sak. den stackars lilla killen ligger kvar en stund, sen reser han sig (skäms verkar det som) och börjar gå. så jag frågar hans vänner om det är okej, varpå de tackar mig för hjälpen. OJ det hade jag verkligen inte väntat mig..

sen börjar jag tänka, när jag går iväg, undrar hur killen som gjorde detta har det. tänk om han är misshandlad, har det svårt eller själv är mobbad? Känner mig dum som inte gjorde nåt för att hjälpa, men samtidigt vet jag inte vad jag kunde gjort just då.. jag hoppas att det finns nån lärare eller nåt som i så fall, tar tag i det och hjälper honom...



Jag klarade hemtentan!! Snyggt, ETT enda fel:). grattis. (kan behövas som pepp innan statistiken kommer tillbaka...)

sen har jag ett problem, eller två. små, men ändå just nu. första är att vi har NCK-uppgiften kvar för förra kursen, som ska in på lördag som vi ska göra i grupp imorgon ,och på "sidan tio" finns inget "fall 6" så jag vet inte vad jag ska läsa.
och andra problemet är att pedagogiken är virrig, det är böcker hit och dit som ska skrivas hemtentor och PM på men som inte ska köpas och inte får lånas. typ;). men imorgon kanske allt klarnar. 

hej på er och njut av solen!!  

Kommentarer
Postat av: Juuso

Det är bra att du rycker in som livskunskapslärare helt apropå :). Fortsätt visa civilkurage!!! Bra! Tänk dock på att inte rycka in om ungdomarna har kortklippta hår eller råkar vara ute och rasta sina kamphundar!

2010-03-17 @ 19:57:22
Postat av: Johanna

GRATTIS till tentan. Du är bäst!



Bra gjort av dig med killarna också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback