Vardagshjältar

På bussen idag reste sig en man upp för att ge plats åt en gammal kvinna som klev på. En ung tjej, typ 15-16 år hjälpte en annan gammal kvinna att lyfta på hennes rullator på bussen. En man kom fram och betalade rullator-kvinnans biljett då det krånglade och tog väldigt lång tid. Allt på samma bussresa.

Jag blir glad av dom där människorna som hjälper andra med ett leende. Och jag blir glad när jag själv hjälper någon. Även om det borde vara något som alla gör. Något som man inte borde behöva kalla någon för vardagshjälte för. Men i samhället idag så behöver man det. och faktumet att dom finns gör mig glad.

min största insats idag har varit att köpa skumtomtar i cafeterian. ja, alltså att stödja malaco.

Malaco och Fisherman borde sponsra mig.

För det är jag och mina skumtomtar och mina och mina vänners fish-shots på krogen som får dom att gå runt. typ.

nu ska jag iklädd mjukisbyxor, raggsockor och fleecetröja ta min tekopp och fortsätta på årets mest omöjliga uppdrag. plugga på kirurgitentan så den blir godkänd. den 29 december.
bara det faktum att det är den 29e tar emot. och att vi inte skrivit en tenta på snart ett år. men det ska gå. det kommer att gå. imorgon blir det helsingfors med min bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback