Lyxlördag!

Ikväll är det lördagkväll. Wille jobbar. Robin jobbar. Ellen jobbar (?). Cicci är på öland. X antal vänner är hemma i strängnäs. Ja, ni förstår. jag skulle kunna fortsätta min lista men så roligt ska vi inte ha.

Istället har jag spenderat min lördagkväll ute med hundar, på Ica och handlat färdkost till Öland på tisdag, i badet och dessutom lyxat till det med en pizza! Nu sitter jag och äter marabou och smågodis från haribo med bra musik i spotify. Ibland är väl livet alldeles för (precis lagom) underbart!

I övrigt så jobbar jag mest. Eftersom jag har fixat om mitt schema lite har jag hittills i sommar i princip kört 6-7 dagar i sträck och sen istället varit ledig 5-6 dar. Alldeles fantastiskt om ni frågar mig! och eftersom min underbart roliga och troligen den bästa existerande, chef myntat en ny innerbörd för semester så är ju det minst sagt semester att vara ledig i 6 dagar. Jag har ju princip semester ikväll. Jag menar jag börjar ju inte förrän 13 imorgon!

på jobbet har vi i veckan ritat teckningar till vår nya biträdande chef som börjar på måndag (han måste ju få känna sig välkommen!) musik-quizat om och om igen och ätit tårta, lyssnat på 90-tals pop/trance/dance (whatever!) tills jag hållt på o bli tokig och bara umgåtts. Jag är ju dessutom lyckligt lottad som får gå därifrån varje kväll och sova hemma i min säng innan det är dags för nästa jobbpass, om det mot förmodan skulle bli långtråkigt. För det kan jag lova att jag skulle tycka, inlåst. Ja. Lyckligt lottad var ordet!

Nu ska jag spela schack. Har ju en del att leva upp till! ;) Och jag ska ju dessutom i en vinnarskalle innan sommaren är slut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback