I jakten på lycka (internet!)

Nu har jag spenderat upp emot 3 timmar i telefon med Tele 2, för att felsöka och fixa internet som krånglat sen urminnes tider. när man äntligen har sommarlov hinner man ta tag i sånt.. så nu har de iaf skickat en felanmälan på nån mast och ska återkomma om det. men vägen dit var inte lätt...

jag har som sagt pratat, väntat, avinstallerat, installerat, väntat, kollat upp, cyklat till min syster (minst 1 km bort skulle jag!) som inte var hemma, men hennes kille var, släpat mig upp för deras trappor (varför valde jag nån som bodde så många våningar upp?) med min träningsvärk sen löpningen igår, testat internet där i både gamla och nya modemet i både min och hans dator, cyklat hem igen med trötta ben och hungrig mage förbi Athena där det doftade mat, ringt upp tele 2 igen, blivit kopplad till samma person, som startat om sin dator för deras program inte funkade, väntat, fått svaret att masten troligen är problemet då jag ska ha full power här! Ja, man kan ha trevligt på en måndagskväll i sin ensamhet.

För jag ska tillägga, då tele2 brukar kommentera i min blogg då jag skriver om dom, att det var trevligt, denna Niklas var mycket trevlig och hjälpsam och ska någon på tele2 få en julbonus i år, så hoppas jag att det är han! :)

Nu ska jag laga middag!!


Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Hanna,



Vi är glada att läsa att du har fått hjälp med en felanmälan på bredbandet och att du fått bra hjälp ifrån vår Niklas på supporten. Nu hoppas vi givetvvis att felet med bredbandet blir löst så snart det går.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2011-05-31 @ 15:06:54
Postat av: Johanna

Teknik, teknik...



Hur tusan kan tele 2 ha koll på vad du bloggar om? Och om det går automatiskt, har de en person som jobbar med att kommentera på alla bloggar? Nu måste jag nästan skriva nått om tele 2 bara för att testa...

2011-06-02 @ 07:35:45
Postat av: Niina

Haha, förlåt att vi bor så högt upp då :P. Tur att Juuso var hemma då så du inte klättrade upp i onödan. Och bra idé med att kommentera på bloggen vem i supporten som är hjälpsam, det borde vi ha gjort när vi fick jättebra hjälp av en tjej på comhem, för annars brukar de oftast vara så dåliga.



@ Johanna: Japp, många bolag har en eller flera kundrelationsansvariga som jobbar med att svara på de bloggar som deras sökrobotar hittar där man har skrivit om deras företag. Men jag hoppas att inte alla bloggare kommer på det, för då kommer man antagligen inte längre att få svar varje gång man skriver om dem :S. Och det vore synd, för vi har fått bra hjälp tack vare det.

2011-06-02 @ 10:11:32
URL: http://falhagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback