Kvalborg, Valborg, Finalborg och Flytt!

Nu har vi flyttat världens längsta kilometer, ja alltså den mellan gamla och nya lägenheten. som lutar uppåt hela vägen och är grusad sen i vintras pga att det kan ju komma en halvmeter snö fortfarande och där det alltid blåser motvind. ;)

Kval-Val-och Finalborg var kanoners! Fullt hus hos oss. Spel och öl. Bullit. Ekonmikumparken. Fest hos Ellen. Supergod brunch på Clarion dagen efter med Johanna och Frans, sen återigen spel hos Henke på kvällen! Fantastisk helg!!

På plats. I röran. Grejer överallt och fullspäckat skolschema på det gör att jag egentligen inte har tid o sitta här nånting. men saken är den att jag skulle adressändra. dock måste man ange lägenhets-nr i 4 siffror. vi har bara 3. och jag har testat lägga till några olika men inget funkar. så det får vänta tills dombron svarar på mitt mail!

Lägenheten är fräsch iaf! utom sovrummet, men där ska vi få nya tapeter:). sen är den ju typ från 60-talet så helt fin är den ju inte, men över förväntan!

fick även ett samtal nyss från hon vi hyrde av innan "att städningen var dålig och att de ville ha pengar för timmarna de lagt ner på o städa om". wille svarade då att när vi enbart anmärkte på städningen de gjort när vi flyttade in, kom hennes båda föräldrar och skällde personligen ut oss utan att låta oss försvara oss nånting (vad vi nu skulle sagt i o för sig?) så vi tänker inte betala nåt. då vart hon lite förlägen och mumlade nåt i stil med att okej, nja, vi ska inte behöva betala. NEJ JUST DET!

By the way, T5-kursledarna har valt att lägga vår tenta 29 december för terminen innan klagat på att den låg 2 januari. jag tvivlar på att de menade att den skulle vara MELLAN jul o nyår istället!? hoppas att klassen tar tag i detta och protesterar!! jag menar, hallå?

Sista dagens update ska inte handla om Usama binLaden som blivit skjuten eller om att det idag, 3e maj, snöade, för det har alla redan skrivit om i dagarna, utan jag ska uppmärksamma Glassbilsrånet som skedde igår utanför oss när vi som bäst höll på med flytten. 2 civil-piketbussar, 2 civil-bilar, en polis-piket och 2 polisbilar hade ryckt ut! fullt pådrag med andra ord!! inte hört mer om detta sen, men verkade vara en ung kille som gjort det och flytt på moped och slängt kassan i skogen när han blev jagad. action på lagerlöfsgatan!
(när jag ironiskt nog just stått o sagt till grannens pappa att det är rätt lugnt där uppe;)

Nej, nu ska jag äta toast och unna mig ett greys avsnitt! imorgon fortsätter uppackningen, lynn har efterlyst inflyttningsfest på fredag;)


Bilder från valborg kan dyka upp senare, just nu surfar vi av nån anledning på 2G-nät och jag har inte det tålamodet för tillfället;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för allt! Skönt att vara på plats?



Va? Kan/får man lägga en tenta den 29 dec. Det var det knäppaste jag har hört...

Postat av: Johanna

Jag vill se bilder från nya lägenheten! =)

2011-05-09 @ 09:27:43
URL: http://mealuxx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback