fredagskvällen.

Min blogg lever för stunden igen vilket ju är kul. får se hur länge det håller i sig. funderar på om det kan ha nåt att göra med att jag har praktik. man lever liksom inte i veckorna direkt, det är 12 timmars dagar i enköping (och på bussen) och då har man inte nåt vidare socialt liv. alltså hinner jag inte berätta allt jag vill berätta för folk. det tråkiga är dock att när man väl träffar nån och vill berätta nåt kul så får man kommentaren "det har jag redan läst på din blogg". med risk för att tjata då, men det är ju oftast roligare att höra på riktigt också:)

här kommer en sån sak som jag kommer skratta åt länge, men ni får äran att läsa det på bloggen först. jag gjorde bort mig igår. igen. jag har nog nämnt person A som jag mött ute flera gånger och som jag undrar vad han vill med tanke på hans beteende. person A gick hur som helst förbi vårat bord igår på norrlands när vi åt och klara och jag börja skratta åt att han är ute på samma ställe som vi- igen. en stund senare springer jag på han i toakön och säger "heeej A!" varpå han tittar på mig och säger "heeej" lite tveksamt. jag fårgar typ hur det är och om han inte känner igen mig.. när han svarar nej tänker jag att fan vad dryg han är, vi har ju setts jättemånga gånger, även om vi bara pratat 2 gånger. men ändå. vi pratar lite till. så säger jag "men visst är du A?" "nej. jag heter B" svarar han. jag: "neeehe!?". vi argumenterar en kort stund om detta och så drar han upp sitt leg ur plånboken. japp. B.  först skämdes han för att han inte mindes mig när jag sa att vi sprungit på varann massor av gånger. gissa vem som fick skämmas nu då. han skratta som tur var bara åt detta och frågade vem den här personen var jag trodde att han var. det visade sig att han inte hade en aning om vem det är. trots att dom är typ lika som bär. dubbelgångare, på riktigt. så nu vet jag inte. nästa gång jag ser A. eller är det B? hur ska jag veta om jag vågar säga nåt. det kan ju vara fel person.
jag bjuder på det!
sprang även på min och ellens blivande handledare för c-uppsatsen så jag stannade och pratade med henne, mest för att avleda att klara satt och kissade bakom oss, trots att hon inte kände igen mig. jag menar, en klass på 100 personer. jag stannade upp och stirrade på henne och sa "jag känner igen dig" då kom klara runt hörnet och sa "det är ju tanja!" hoppas vi inte gjorde bort oss. :)
isåfall bjuder jag på det med!

kvällens tema igår var "apropå nåt helt annat" så jag kör på det nu med. jag såg på "whats new" på spotify ett album av cody simpson. jag måste säga att jag missat killen helt. lyssnade på en låt som var riktigt bra. så jag googlade på honom. visade sig att det är en liten fjortonårig pojke. lite aaron carter över detta. utom att jag är 12 äldre nu än då.

nu ska jag ut i solen och gå en långpromenad! ikväll blir det Betnér på musikens hus:)

Kommentarer
Postat av: thesis writing

Friday's evening is really the best time in a week!

Postat av: kitchen backsplash

Hey

FREDAGSKVÄLLEN.

Many Thanks, I'm very glad to peer your post

An interesting dialogue is worth comment

Thank you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback