En hundägares lyx!

Jag har åkt på en förkylning och för första gången på väldigt länge feber (jag får nästan aldrig det trots att det kan kännas så). och som hundägare brukar det här betyda "so what? hunden vill ut!" men eftersom jag är hundledig i minst en vecka till så får jag lyxa till det och bara ligga i soffan.

igår rörde jag mig mellan soffan, sängen och köket från lunch tills jag skulle sova. (sova är för övrigt ingen idé ju, att man sover så sjukt dåligt när man har feber!!)

en annan lyx med att få vara sjuk och ligga i soffan är att jag tycker man ska tillåta sig att äta det man är sugen på (det låter vi alltid våra patienter på sjukhuset göra!) så min diet består av frukt. choklad. pannkakor med hemmagjord jordgubbssylt. mariekex. okej, igår åt jag faktiskt soppa också :)

som blivande sjuksköterska är jag lite av "skomakarens barn". sjuksköterskans råd till den sjuka är att ta tabletterna, man ska inte vara hängig eller ha ont i onödan. och dricka mycket vatten. jag tar aldrig tabletter... så jag har bara tagit till mig en av dom sakerna jag predikar för andra och det är vattnet. jag gör framsteg!

efterlyste tips för snabbt tillfrisknande eftersom jag och cicci ska på brolle imorgon. hittills har jag fått tipset whiskey. kan vara det värsta som (inte) går att dricka :)!
och på tal om cicci hade vi bekännelsernas kväll igår. min tokfia och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback