aggressioner

Jag är så less just nu. först fick jag vfu på ett boende i uppsala. sen ett annat. nu fick jag veta att det ändrats igen. okej, ingen fara så, det rä först om fyra veckor. sen går jag in och ser vart de ändrat. jo, till KNUTBY! 4 mil! jag har pendlat 12 veckor, lagt ut nästan femtusen på buss varav jag fått betala 1300 själv (lägg sen till det jag får betala om jag måste pendla igen), och vart borta 12 jäkla timmar om dagen 4 dagar i veckan och på det försökt plugga. hej inget liv! om jag väljer att pendla till mitt jobb själv, ja då väljer jag det. dessutom åker jag i så fall bil. men inte nu, för då får man inga pengar tillbaka för resorna. för såna är reglerna.
mest sur är jag för att "det är så svårt att få ihop det är därför vissa får pendla mer än andra" (här följer i mitt huvud en lååång rad fula ord som jag besparar er!)

när dom ändå håller på och tar min fritid och mina pengar kan dom väl ta min hund också så har jag ett problem mindre under tiden.. (jag menar självklart bara att dom ska ta hand om malte!)

jag tänker inte. nope. jag är inne på att ta uppehåll eller helst hoppa av om jag inte får en annan plats. komiskt, har ägnat hela den här dagen att komma på vad man kan göra som ssk som inte är sjukhusrelaterat, för jag inte känner för det just nu. försökt intala mig att det blir bättre, jag har en dipp och kommer inte känna så här när jag står där på universitetshusets trapp och har min examen. men tack, då får man veta det här. för nu känner jag inte ännu mer för att hoppa av?
önskar jag var dum nog att hoppa av.


det kommer nog lösa sig. eller också kommer jag finna mig i det. (vad jag gör av malte i 4 veckor när jag är borta 12 timmar om dan och måste åka 5-6 när inga hunddagis har öppnat, det vet jag inte än men..) så ja, allt blir ju bra. och om jag är i knutby är det nog bra, det brukar ju bli bra, trots allt.


men just nu och en stund framåt tänker jag vara arg (förvisso är jag redan efter det här inlägget mindre arg) och då passar det här
Dead by April – Within My Heart !! Tar tillbaka det jag skrev till cicci att de förstör lite genom allt skrik. för den här musiken är den bästa när man är arg!

önskar bara att mina högtalare var hundra gånger bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback