Well tonight I stay home cos I don´t want to bother..

Just nu är jag less.
Jag som var så glad häromdan. Fastän söt skulle iväg och träna och jag - återigen- skulle få tillbringa flera timmar ensam. detta är jätteskönt, ibland. men inte hela dagarna utan något att göra utom rasta vovven som får snöbollar i pälsen för att det är 30 cm kramsnö ute.

Så alltså. så här ligger det till: Jag skulle fira min födelsedag i mellandagarna, den 26e.. De flesta verkar väl kunna. så det är ju positivt. men nu ska älsklingen jobba, HELA julen, utom julafton såklart. men denna tillbringar han ju hemma hos sig. därmed kan han inte komma till mig som planerat på juldagen och vi kan heller inte fira min födelsedag, då det där kära stället har valt att ha öppet till TRE på natten alla dagar efter jul . varför?

dessutom är jag ju arbetslös. ska nog dock tillbaka till det där stället jag just gnäller på så hemskt, men det är ju när det är en ny chef och ny ägare, som faktiskt verkar bry sig.. det blir nog bra, men för tillfället sniglar sig dagarna fram, o extrajobet verkar inte inbringa många timmar och inte heller mycket lärdom, då man förväntas veta allt från första sekund.. annars tyckte jag om det. om jag hade fått stå där och stapla mina ljus hela dagen. det var mysigt. ungefär som att jobba för liljeholmen:)

Cdon förstörde lite av sin bild hos mig också då de inte kunde meddela att personnumret inte stämde med adressen och jag inte fick desperathouswives-boxen på 3 veckor. (har ännu inte kommit) tyckte de kunde sagt nåt om det., och inte bara ursäkta sig när jag mailade dom och undrade vad som stod på.. det var negativt, men den kommer väl på måndag nu då, så jag blir lite nöjd.

Nu har jag gnällt en hel del, men det är för det känns som om mitt "jullov" är förstört.. (om man ändå hade ett LOV som när man gick i skolan.. fast då fickman ju plugga ihjäl sig.. även om jullovet var det lov jag ofta tillät mig själv att lägga böckerna åt sidan och bara njuta.. ) ja. så har du nån idé om hur jag ska lösa allt just nu, typ jobba så wille slipper,så säg till för all hjälp tas gladeligen emot.

fast jag var hemma i helgen. både i strängnäs o ludvika. träffade Cicci ida sara o de andra tjejerna. och familjen. superduper helg. :)
 
// en Hanna som lovar vara positivare nästa inlägg! :)
(missförstå mig inte. jag är lycklig egentligen. och jag älskar snön. :)

let´s play in the sand,
like we used to
take comfort in mum
like we used to, have a caramel
and be happy, plan one day ahead
like we used to

Fast jag blev just ännu gladare, för jag insåg att Madde kommer hem i minst ett halvår från sin aupair grej... jag hade ju fattat det som bara ett par veckor...!!!!

One night yeah and one more time!!!!!!
-thanks for the memories

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback