det är inte lika inspirerat nu som 1995, om du minns?

Kväll igen. sitter o väntar på wille och funderar en hel del. han borde komma hem från jobbet snart, tycker jag. å andra sidan stänger vi ju inte förrän 11 men:).
på tal om jobbet, en buss full med AIKare, blir det bättre?? o så är folk så olika, en asgrinig som fått vänta, men det kom en rusch o jag stog helt själv i DTn på kvällen, så det var faktiskt inte så konstigt att det tog tid. "förlåt att det dröjde, ni får ha en jättebra kväll" "ja men vafan hjälper det?" nej, förlåt för att man försöker vara trevlig, medan en som jag glömde ge en leksak till i happy mealet, (irriterande när dom inte får plats i boxen) får åka tillbaka men vinkar bara glatt genom första luckan när han kör förbi o pekar mot lucka två, och skrattar jätteglatt när jag skyndar dit innan honom, o står beredd med två spel han får välja på.. folk är väldans olika. det är nåt jag lärt mig sen jag fick jobbet i alla fall..


Hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort?
medan jag tänker på massa saker, kommer såklart minnena från sommaren upp. sommaren -06 och -07, bästa somrarna nånsin. eller säger man alltid så? känns kanske så. men innan en ny sommar upplevs så håller jag vid det. jobb jobb jobb hela tiden men hade endå så grymt roligt, och det leder såklart till tankar om bryssel på nyår. galnaste men roligaste resan på ett tag. minnena går tillbaka till sommaren och studentresan där då. på tal om galet alltså. men att det kopplas ihop med sommaren är från början sällskapet. och jag vet inte vad jag ska säga om det egentligen, allt var bara så kul, och... galet:) stygnen är hur som helst bortplockade nu:)

det är så mycket man borde ha klarat av vid det här laget och bestämt!
förra sommaren leder såklart till tankar om vad som ska hända i ens liv framöver "nej jag bestämmer mig för vad jag ska plugga till nästa vår för då har jag vart från pluggandet ett år nästan o vet säkert bättre" säkert! vet inte ett skvatt mer än då.. det enda jag vet nu är att jag ska utbilda nåra nya knattar på jobbet så småningom, men där blir jag nog inte kvar mer än ett år. får väl se vad man gör sen. plugga antar jag. göteborg? troligen..

Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp. Drömmarna och vindarna hjälps åt!
Drömmar. samma som planer? eller. på sätt och vis, för mina dömmar ska jag uppnå.. fast samtidigt är ju drömmar nånting annat. förhoppningar? förhoppningar och regnbågar. två år sen. bästa tiden i mitt liv. samtidigt som ingenting blir lika bra som innan den 7e januari 2003. livet förändrades helt. det är min dröm, att du har det bra.

å nånstans har man iallafall kommit om man vet vad man behöver!
som jag sagt förut, så är den starkast som förlorat nån. det är därför man behöver kärlek. det är väl det enda man behöver egentligen. från olika håll då såklart.. nån som finns och stöttar en, för även många år senare är det tufft. människan är väl konstig som går vidare ändå?

är det jobbigt att tiden går å man blir äldre, eller kul att vara med?
nu måste jag sluta mina funderingar för kvällen och bara koncentrera mig på tre saker, fråga ut cicci, skvallra med amanda o prata med emil som jag inte pratat med på suuuuperlänge.. framtiden utstakas väl endå, även om man inte tror det jämt?

Ring om du vill, å hälsa dom jag känner, håll blicken kvar i skyn!

Kommentarer
Postat av: Amanda

fiint hanni!! :)

2008-01-23 @ 23:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback