Thinking this is the life

länge sen nu. mycket har hänt. flyttat till mora. köpt hund. bytt jobb.
(valpen tvättar förövrigt mitt sår jag fick på jobbet idag, han tyckte det var för stort.. eller nåt.)

Malte heter han i alla fall. Bichon Havanais/dvärgpudel/chinese crested powderpuff :)
bits busar och bråkar hela dagarna, som dom ska. ursöt. inte ens vaccinationen förra måndagen pep han över.. .

jobbat idag. körde skift.
halv fyra gick de flesta hem. vi stog kvar, 5 stycken, på middagsruchen. vi skulle varit 9 stycken. detta säger en del.  Hej och välkommen- det här går bra.
kaos och jag kunde glömma min rast. hur skulle det gå till när man har en rookie i kök, haft typ en utbildning, och två andra som.. ursäkta mig, men inte är de snabbaste som funnits på det där jobbet. sen var det jag. och två deltidare, som dom heller inte är de snabbaste jagvarit med om.. ja ja. vi tog oss igenom i alla fall.

igår exploderade jag. inte pga den vanliga orsaken, allt dröjer. utan på en gäst. kolla här.
jag hade en full (men trevlig) kille utanför som ville handla, (han körde inte;) men höll på att krångla något sjukt. så jag bad nästa bil vänta. hon var tyst 30 sekunder o började sen skrika.. jag
"vill du vänta lite till bara" detta kanske uppgick till två minuter, men när jag tar på mig mitt headset hör jag
"vad är det för fel, det är en bil framför jag vill beställa"
jag: strax..
hon: "nej nu. vad är det för fel på dig??"
jag: "vi har lite problem här, hjälper dig så fort jag kan (hon ska väl skita i varför det dröjer om jag vänligt ber henne vänta)
hon"vet inte du hur du ska sköta ditt jobb?"
jag ignorerar henne, tills jag skickar iväg fyllot.under tiden blir hon elakare och elakare, och verkligen går på personliga angrepp. jag börjar tappa tålamodet och säger
"anledningen till att du inte fick beställa var att det var problem här framme som inte gick att lösa medan jag tog en till beställning. därför bad jag dig vänligt vänta. du får beställa nu"
sen får jag dra ur henne hela beställningen och hon verkar tycka att jag är dum i huvet för att jag inte fattar att hon vill ha ramlösa citrus att dricka om hon inte säger det själv..... så ber jag henne åka fram, och som vanligt, tar jag nästa bil samtidigt- som man ska! jag
"en liten cola?" (till han som beställer)
tanten utanför "nej jag vill inte han nån liten cola.. jag sa ju att jag ska ha...."
jag argt: "men jag tar nästa beställning...!!!!"
hon ser ut som att hon vill döda mig och jag säger lugnt ""som du sa att jag ska göra?" (det var ju typ det roligaste av allt)
sen åker hon fram och jag tar klart bilen, sengår jag fram och kommer att tänka på att tänk om det inte var mig hon snackade skit om, bortgjord jag är isf! så jag försöker be om ursäkt, och förklara varför hon fick vänta.
hon "nej. det tror jag inte på. det är du som inte kan sköta ditt jobb"
jag "neej, det var problem med bilen innan"
hon "nej du vet inte hur du ska lägga upp ditt arbete bara"
jag "eh jo, det vet jag nog bättre än du"
hon "nej, du fattar inte alls hur du ska sköta ditt jobb"
jag "det handlar inte om det"
"hon jo, det är allt det handlar om" sen åker kärringen. efter att trakasserat mig i typ tre minuter med sin flinande tonåsdotter brevid.

det är nu jag exploderar och skriker "vad är det för fel på kärringjäveln??" (som tur var hade vi inga fler gäster) och ni som känner mig vet att detta inte är nåt vanligt beteende hos mig.

nu undrar jag följande: varför beter sig en tant i medelåldern såhär? varför kan hon inte bete sig lite mer vuxet? vad får hon ut av att göra personliga angrepp. påstå att jag är dum i huvet och inte kan mitt jobb, och varför låter hon mig inte förklara? allt tyder ju på en sak, hon var en kärring. önskar att jag hade slagit till henne. (tro mig skulle jag känna igen henne skulle jag det) eller varför gjorde jag inte bara som wille hade gjort: vägrat servera henne? vi får göra det om dom går på personliga saker.. tänka efter först.... wille och madde höll med om att hon absolut aldrig mer skulle få nåt om hon kom till oss. dessutom var det här elva på kvällen, jag stod själv i ettan och tvåan när det rullade på, och jag kan tyvärr inte vara på 2 ställen samtidigt. tur att hon var så duktig då.

nu måste jag underhålla min valp innan han äter upp allt. so long!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men vilken idiottant!!! Jag skulle gjort precis likadant! Well well.. tur att din hund är söt iaf :D

2008-09-20 @ 01:23:55
Postat av: Cecilia

Hanna, det finns verkligen folk till allt!

jösses:@


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback