Berthåga

Då var man här igen=).
tänkte berätta om vart vi hamnat. Vi bor ju alltså i Berthåga i Uppsala. Ett fint, fräscht o rätt dyrt villaområde. Enligt Ylvas väninna så bor hon också här, fast enligt ylva närmre stenhagen. "vilket inte är lika fint".. så vi ska vara nöjda. och som syster sa "det finns nog inte nån student som bor så lyxigt som ni". så detta är vart vi hamnat.
själva känslan då, ja Desperate Houswives skulle jag säga. funderar på att göra en svensk version av det=). Det bara är så, unga, snygga mammor (fast ändå runt 40?) med stora lyxiga villor, snygga märkeskläder och så känner alla alla=). Ja, riktig DHkänsla.

Finns även en jättefin kyrkogård här, fast som ligger inne på ett stort grönområde, med ängar, skog o vägar. Riktigt fina promenadvägar, så vi knata runt med hundarna i en timme o vi tog nog en av de kortaste vägarna. så det är ett stort plus!!

ett annat plus är att jag börjat bli pigg nu framåt kvällningen, fast samtidigt tröttare än nånsin, så det blir sova strax. bara avsluta min kopp med te och min tekaka. ska även tipsa om "tomatost med fetaost". en riktig hit!

se så, nu ska jag kila. passa på medan hundarna sover att kanske ta en dusch också! =).

Kommentarer
Postat av: wille

ingen riktigt hit att gå där när det regnar...:P

Postat av: Niina

Haha, vad kul: "Enligt Ylvas väninna så bor hon också här, fast enligt ylva närmre stenhagen. "vilket inte är lika fint"." Det stämmer ju:).

2009-08-17 @ 18:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback