Vilse i blåbärsskogen!

Igår spelade jag msröj, ja jag har just lärt mig detta spel, fått det förklarat för mig många ggr men aldrig förstått ändå. igår då, så lurade den mig, jag kryssade helt rätt men ändå sprängdes allt. wille dubbelkollade och han är expert på spelet. en bugg hittad i ms alltså!
cicci var även här, och vi åt mat, pratade en massa och bytte julklappar. min söting!

idag gick jag till skolan ändå, eller åkte bil snarare. det var lika bra kände jag, och det tog 2 timmar bara så det var okej, fick bekräftat att jag varit duktig då jag 1) dels var klar med alla frågorna, alla tre fallen, tog mig 4 h, medan basgruppen som varit i skolan och jobbat med det inte ens var klara med andra pappret. och 2) alla mina svar utom kanske 2 eller 3 var rätt. ibland är grupparbete sjukt överskattat!

jag startade mitt jullov med att gå hem från skolan, 45 minuter ungefär, hem o åt lunch fast kl bara var 11 när jag kom hem, sen pluggade jag lite. efter det gick jag ut med bam. vår planerade ca 30-40 minuters promenad blev 1½ timme. vi va sådär vilse att man inte har en aning om vart man är/kommer komma, men man vet ändå vilket håll man kom från, så man hittar hem. 
alltså tog detta mer än dubbelt så lång tid som räknat, på vägar som inte var plogade, utan stigar och leder inne i skogen som, enligt någon jag mötte, hade tagit mig hela vägen till enköping! efter att gått på obehörig mark och tillsut sett rödljusen skymta mellan träden så hittade vi hem:) men skönt och vackert var det!

påtal om rödljus, så klarade vi gröna vågen på Luthagsesplanaden i lördags! bara tycho kvar då!
imorgon bär det av hemåt för en vecka. skönt!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback