bright eyes!

dagisdag idag. pyssel för allahjärtansdag, mellis och utelek, i mina varma vinterskor. som måste tappat värmen..

hem, ut med malte. först dra med honom ner till vägen, (-20C), sen dra hem honom för han frös o ville inte gå.

matlagning, risotto, med ärtor, paprika, majs, morötter och korv. (hade inget som tinade snabbare:), o soja o curry. på måfå. men riktigt gott blev det.

välkommen hem cicci också, saknar dig:).

jag har förresten bestämt mig, tror jag. blir ekonomi till hösten. falun antar jag nu när vi fått tag på den finfina lägenheten! :).. men plugg iaf, i o med att jag är trött på att tjäna 6000 efter skatt, med räkningar på minst 4000 varje månad, fast jag bara haft det så en månad. jävla deltid. att det ens ska få finnas, annat än åt dom som vill det. och fattar inte akassa reglerna heller.. om man får stämpla upp.. hgåller på o bli knäpp av alla funderingar om akassor, fack, skolor, livet i allmänhet osv. gjorde dessutom testhögskoleprov igår. svårt. ja. får se om jag vill lägga ut flera hundra på det nu när jag lever på 300 fram till nästa lön. ja ni hör hur bra det är ;)

men jag är stolt. matlag idag+ kakbak snart om jag orkar, yesyes. ha det!

update.. blev en promenad till. men inte ens ner till sjön, hunden är inne i nån fixperiod, vill inte gå... ja ja.. blev både kolakakor och chokladmuffins sen.. och två avsnitt desperate houswives.. finns nog ingen bättre serie. var dock rätt gripande idag. får en att tänka efter... men nu ska jag återgå till verkligheten, natta malte, läsa "om jag kunde drömma" och sen sova... natti!


Kommentarer
Postat av: Anonym

JAg älskar dig...Tack för Allahjärtansdag-kortet! Puss

2009-02-16 @ 18:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback