We were young and wild and free

Jag älskar livet. "jaha" tänker väl du nu. "som alla andra?" men jag tycker man hör det alldeles för sällan, vi lever ju trots allt bara en gång! (eller?) ville bara säga det.

fast livet nu är så bra så finns det mycket motgångar.. pengar är det största tror jag. i alla fall bristen på dom. och det har jag nu. jag räknade ut att efter att räkningarna är betalda nästa månad så har jag - 500 kr kvar. minus ja.
jobb är en andra. svårt att få ihop det, med bara en 50% tjänst (som jag inte fattar alls varför de dragit ner..) och till det försöka få ihop extrajobb. dagarna försvinner bara..
dessutom fick jag en betalningspåminnelse från facket om förra månadens avgift, vilken var min första. som jag inte ens fått! har gått o väntat på den men den har väl försvunnit på vägen.. mest krångel med det där.

men för att lämna det tråkiga då. jag och malte lekte ute i snön idag efter jobbet. han har blivit jättebra på "kull" .. :)
och i lördags vart det 3-rätters -allahärtansdagmiddag med sötis, på "vi på hörnet".. lyx!

så har jag tänkt på en grej. några frågor jag får jämt av nya människor:
"vad gör du i Mora" (med betoning på mora) ja jag bor här? vad annars. skönt med omväxling, även om strängnäs alltid kommer vara hemma.
"Va? Kan du finska? säg nåt!" Nej, jag pratar inte på beställning, förstår ni väl själva!
"jobbar du på donken.. trist". Ja jag jobbar där, och ja, förtillfället är det trist. men det kan vara JÄVLIGT kul. (följdfråga: kan det?) Ja, vissa dagar har vi faktiskt sjukt roligt. många roliga minnen.
"började du skolan tidigare? då måste du vara smart"..  denna fråga har jag inget bra svar på. Ja jag är väl smart då.om det nu handlar om sånt. lär känna mig och avgör själv. väldigt blåst ibland, men troligtvis mycket klok längst in:).
None<- just because i miss.



Simon and Garfunkel- Bright eyes
vissa låtar tröttnar man aldrig på.

Hej på er!



Kommentarer
Postat av: William

Finaste lagfotot någonsin!

2009-02-17 @ 23:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback